بودجه 10 میلیون دالری آمریکا برای " تقویت فعالیت مدنی" در صربستان

© Fotolia / Saiko3pЗдание Народной скупщины Сербии
Здание Народной скупщины Сербии - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
عضو شوید
آژانس توسعه جهانی آمریکا در تازه‌ترین اقدام خود به بهانه "تقویت فعالیت مدنی" کمک‌ مالی ده میلیون دالری به صربستان ارائه دهد.
به گزارش اسپوتنیک، آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده (USAID) آماده است تا 10 میلیون دالر را برای اجرای برنامه "تقویت فعالیت مدنی" در صربستان هزینه کند.
براساس سند مربوطه، هدف ازاین برنامه افزایش مشارکت مردم در فرآیندهای توسعه و اصلاح جامعه است. به گفته کارشناسان آمریکایی، این برنامه، از جمله، رهبران مدنی جدیدی را از میان جوانان جذب خواهد کرد.
این پروژه ظرف 5 سال آینده اجرا خواهد شد.
متخصصان آمریکایی در این طرح قصد دارند بنا بر ادعای مطرح‌شده رقابت، استقلال مالی و پایداری بخش رسانه‌های مستقل را افزایش دهند و موجبات توسعه مهارت‌های جامعه مدنی و جنبش‌های اجتماعی را فراهم کنند.
پیش از این گزارش شده بود که ایالات متحده 35 میلیون دالر را برای اجرای برنامه "حمایت از دموکراسی" و مبارزه با "نفوذ مضر خارجی" در اروپای مرکزی اختصاص داده.
طبق سند فاش شده در این زمینه، فعالیت‌های این برنامه در کشورهای بلغارستان، مجارستان، لهستان، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، کرواسی و جمهوری چک متمرکز است.
هدف از این برنامه مشکوک، ادعای حمایت از روندهای دموکراتیک و انعطاف‌پذیری در برابر نفوذ خارجی در ساختارهای سیاسی کشورهای منطقه به‌وسیله تقویت ظرفیت‌های مدنی، جنبش‌های اجتماعی، رسانه‌ها، احزاب سیاسی و سایر بازیگران و طرف‌های فعال در منطقه است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала