زلنسکی به اردوغان: می‌خواهم با پوتین دیدار کنم

© AFP 2023 / SERGEI SUPINSKYUkrainian President Volodymyr Zelensky and his Turkish counterpart Recep Tayyip Erdogan react during a joint press conference following their meeting in Kiev on February 3, 2020. (Photo by Sergei SUPINSKY / AFP)
Ukrainian President Volodymyr Zelensky and his Turkish counterpart Recep Tayyip Erdogan react during a joint press conference following their meeting in Kiev on February 3, 2020. (Photo by Sergei SUPINSKY / AFP) - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 31.05.2022
عضو شوید
وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرده که رئیس جمهور اوکراین در تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترکیه‌ای خود از تمایل‌اش برای دیدار با رئیس جمهور روسیه صحبت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، مولود چاووش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه اعلام کرد که ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در یک تماس تلفنی با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه گفته است که می‌خواهد با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه دیدار کند.
وزیر امور خارجه ترکیه که به سؤالات خبرنگاران پاسخ می‌داد، دراین خصوص گفت: "همین دیروز، در جریان مذاکرات، زلنسکی برای دیدار با پوتین ابراز تمایل کرد. و ترکیه به تلاش های خود دراین راستا ادامه خواهد داد".
یادآوری می‌کنیم که رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، روز گذشته (دوشنبه 30 می) با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی خود تلفنی گفت‌وگو کرده و تحولات اخیر اوکراین را مورد بررسی قرار دادند.
به گزارش مرکز ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه، اردوغان در این تماس تلفنی گفت که آنکارا تا به حال تمام تلاش‌ها برای تداوم مذاکرات میان اوکراین و روسیه را انجام داده و آماده است از این بعد نیز تمام حمایت مورد نیاز از جمله میانجیگری را ارائه کند.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала