اندیشکده آمریکایی: تعامل با طالبان گزینه مناسب برای منافع آمریکاست

ارگ - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2022
عضو شوید
یک اندیشکده سیاست‌گذاری آمریکایی در بررسی تازه‌اش درباره افغانستان می‌گوید که ایالات متحده آمریکا با حکومت طالبان وارد تعامل شود.
به گزارش اسپوتنیک، اندیشکده رندی که در تعیین سیاستگذاری خارجی ایالات متحده آمریکا نقش مهم دارد، با نشر نتایج بررسی تازه‌اش اعلام کرده که تعامل با طالبان گزینه مناسب برای منافع این کشور است.
این اندیشکده می‌گوید سه گزینه تعامل، انزوا و مخالفت با طالبان برای کنار زدن این گروه از قدرت را بررسی کرده است اما گزینه مناسب برای آمریکا، تعامل با طالبان است.

جیمز دابنز، نماینده ویژه پیشین آمریکا در امور افغانستان و پاکستان، از نویسندگان این گزارش است.

در بررسی این نهاد گفته شده است که با به‌قدرت رسیدن طالبان و افزایش بحران بشری در افغانستان، آمریکا با این پرسش روبه‌رو است که چه سیاستی را در افغانستان دنبال کند.

در این گزارش به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا گفته شده، زمانی که رئیس‌جمهور جوبایدن در 14 اپریل 2021 تصمیم خروج نیروهای آمریکایی را اعلام کرد، حکومت افغانستان در برابر طالبان با شکست نظامی و سیاسی روبه‌رو شد و پس از خروج نیرهای آمریکایی، طالبان در مدت ده روز پایتخت و کل کشور را تصرف کردند.

این نهاد تاکید کرده است که درحال حاضر شهروندان افغانستان با فاجعه بشری و گرسنگی روبه‌رو اند و سیستم بانکی این کشور نیز رو به فروپاشی است.

در بررسی رند آمده است که آمریکا مسئول این تحولات در افغانستان است و هرچه زودتر سیاست خود در قبال این کشور را روشن کند.

به گفته این نهاد، آمریکا باید به دو اصل مهم توجه کند، امنیت مردم آمریکا و کمک برای همه شهروندان افغانستان، نه تنها کسانی که از نزدیک با آمریکا کار کرده اند.

نویسندگان این گزارش به این باور اند که آمریکا تنها از راه تعامل می‌تواند وضعیت در افغانستان را بهبود بخشد.

رند، یک نهاد تحقیقی آمریکایی است که با انجام پژوهش‌ها و تحلیل‌ها در باره سیاست‌های آمریکا ، به سیاست‌مداران این کشور کمک ‌می‌کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала