تلاش برخی از اعضای اوپک برای حذف روسیه از توافقنامه تولید نفت

© Sputnik / Vitaly Podvitskiتلاش اعضای اوپک برای حذف روسیه از توافقنامه تولید نفت
تلاش اعضای اوپک برای حذف روسیه از توافقنامه تولید نفت - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2022
عضو شوید
وال استریت ژورنال گزارش داد که برخی از اعضای اوپک می خواهند مشارکت روسیه در توافقنامه تولید نفت این سازمان را تعلیق کنند.
نشریه آمریکایی وال استریت ژورنال به نقل از برخی از منابع آگاه که نامی از آنها نبرده است، مدعی شد برخی از اعضای اوپک درصدد تعلیق مشارکت روسیه در توافق مربوط به تولید نفت هستند.
طبق گزارش وال استریت ژورنال این منابع گفته اند: برخی از اعضای سازمان اوپک بررسی موضوع تعلیق مشارکت روسیه در توافقنانه تولید نفت را در دستور کار قرار داده اند. بررسی تعلیق مشارکت روسیه در توافقنامه تولید نفت اوپک، همزمان با آغاز تحریم های آمریکا و اروپا علیه نفت این کشور مطرح شده است.

منابع مذکور توضیح داده اند که تعلیق مشارکت روسیه، فرصت را برای دیگر تولیدکنندگان نفت فراهم می کند تا نفت بیشتری را به بازار عرضه کنند.
اوپک پلاس در سال 2016 تشکیل شد و محدودیت عرضه هماهنگ را در میان اعضای خود برای تثبیت بازار نفت و جلوگیری از ریزش قیمتها را به اجرا گذاشت. روسیه یکی از تولیدکنندگان بزرگ عضو اوپک پلاس است. این گروه در حال افزایش تدریجی تولید برای پایان دادن به محدودیت عرضه‌ای هستند که در اوج بحران پاندمی در سال 2020 به اجرا گذاشتند و از اگست سال گذشته، هر ماه افزایش تولید به میزان 430 هزار بشکه در روز را تصویب کرده اند.
پیشترشارل میشل، رئیس شورای اروپا اعلام کرده بود که 27 کشور اتحادیه اروپا، دوشنبه شب، با تحریم نفت روسیه، که بیش از دو سوم از واردات نفت از این کشور را در برمی گیرد، موافقت کردند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала