نیویورک تایمز: ایالات متحده از عواقب مصادره دارایی های روسیه می ترسید

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره
پرچم آمریکا ممنوع داگلاس دی‌سی-3 هواپیمای دوموتوره - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2022
عضو شوید
نیویورک تایمز: ایالات متحده نگران از دست دادن اعتماد سرمایه گذاران در صورت توقیف دارایی های روسیه است.
به گزارش اسپوتنیک، نیویورک تایمز به نقل از منابع می نویسد، مقامات ایالات متحده بیم دارند که مصادره احتمالی دارایی های مسدود شده بانک مرکزی روسیه وضعیت ایالات متحده را به عنوان یک شریک سرمایه گذاری قابل اعتماد در چشم سایر کشورها تضعیف کند.
به گفته این نشریه، بحث در مورد خروج دارایی های بانک مرکزی روسیه به دلیل عواقب حقوقی و اعتباری که این کشور در چنین سناریویی با آن مواجه می شود، "با مقاومت در ایالات متحده مواجه شد."
این نشریه می‌گوید: مقامات ارشد دولت جو بایدن هشدار داده‌اند که برداشت این وجوه ممکن است غیرقانونی باشد و مانع از اتکای بیشتر کشورها به ایالات متحده به عنوان کشوری برای سرمایه‌ گذاری شود.
نیویورک تایمز خاطرنشان می کند که برخلاف بسیاری از کشورهای اروپایی که علناً خواستار استفاده از دارایی های مسدود شده روسیه برای کمک مالی به اوکراین هستند، ایالات متحده در این مورد "بسیار محتاط تر" است.
The hacking of the US Department of State's unclassified email system and a similar breach at the White House in October are connected - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 18.05.2022
پیش گویی پیامدهای جنگ سرد جدید با روسیه از سوی جاسوس سابق آمریکا
گفتگوها در دولت بایدن درباره پیوستن به تلاش ها برای مصادره دارایی ها، از جمله دلار و یورو، که مسکو قبل از حمله به اوکراین سپرده گذاری کرده بود، ادامه دارد. تنها بخشی از این وجوه در ایالات متحده نگهداری می شود، در حالیکه اکثریت آن در اروپا، از جمله در بانک تسویه بین المللی در سوئیس سپرده می شود.
این روزنامه می نویسد، مقامات آمریکایی تمایل دارند و بر این باورند که مصادره دارایی های روسیه ممکن است بانک های مرکزی کشورهای دیگر را تشویق کند که دارایی های خود را از دالر به ارزهای دیگر هدایت کنند. در یک سخنرانی اخیر، جانت یلن وزیر خزانه داری ایالات متحده گفت که نمی داند آیا دارایی های مسدود شده بانک مرکزی روسیه می تواند برای کمک به اوکراین هدایت شود یا خیر.
در همین حال مقامات آمریکایی بارها تاکید کرده اند که هنوز تصمیمی در این زمینه نگرفته اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала