دوزخ در کیهان با تلسکوپ فضایی کشف شد

© Photo / ESA/ATG medialabМиссия ESA's Solar Orbiter при максимальном сближении с Солнцем на орбите Меркурия
Миссия ESA's Solar Orbiter при максимальном сближении с Солнцем на орбите Меркурия - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2022
عضو شوید
در هفته‌های آینده، متخصصین ناسا قصد دارند با تلسکوپ فضایی جیمز وب جو ابر-زمین 55 Cancri e را بررسی کنند که آنرا دوزخ نامیده اند.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که در بیانیه مطبوعاتی در Phys.org گزارش شده است، مشاهدات جدید به ما امکان می دهد تا در مورد شرایط "جهنمی" این سیاره که در فاصله بسیار نزدیک از ستاره والیدین قرار دارد، اطلاعات بیشتری کسب کنیم.
سیاره 55 Cancri eدر فاصله 50 سال نوری از زمین قرار دارد و به دور ستاره ای شبیه به آفتاب در فاصله 4 میلیون کیلومتری می چرخد ​​که حدود 1/25 فاصله عطارد تا آفتاب است. از آنجایی که دمای سطح سیاره باید بسیار بالاتر از نقطه ذوب کانی‌های معمولی سنگ‌ساز باشد، دانشمندان انتظار دارند که روز 55 Cancri e پوشیده از اقیانوس‌های گدازه باشد.
Солнечная активность - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.06.2020
پنج سیاره سوزنده تر از دوزخ+عکس
تلسکوپ جیمز وب به اندازه کافی قدرت تفکیک دارد که ببیند آیا ابرزمین واقعاً در حالت جذب جزر و مد در هنگام مواجهه با ستاره مادر با همان نیمکره قرار دارد یا هنوز حول محور خود می چرخد. مشاهدات قبلی با تلسکوپ فضایی کمتر قدرتمند اسپیتزر نشان داده است که داغ ترین نقطه روی سطح سیاره با ناحیه مستقیم رو به آفتاب منطبق نیست. این توضیح است که این سیاره دارای جوی پویا است که حرارت را به حرکت در می آورد. طبق یک دیدگاه جایگزین، این نشان دهنده عدم وجود جذب جزر و مد است.
در حالت دوم، سطح سیاره به طور متناوب در طول روز گرم می شود، ذوب می گردد و تبخیر می شود و جو نازکی را تشکیل می دهد که تلسکوپ وب می تواند آن را ببیند. در غروب، گاز داغ باید سرد و متراکم شود و باران گدازه ای را تشکیل دهد و با شروع شب، سنگ های مذاب دوباره جامد می شوند.
به گفته ناسا، تلسکوپ فضایی جیمز وب تا چند هفته دیگر به طور عموم آزمایش می شود و انتظار می رود اولین نتایج رصد در تابستان امسال ارائه شود. سال اول خاص برای مطالعه 55 Cancri e خواهد بود. سیاره بدون جو LHS 3844 b تحلیل بهتری از تکامل سیارات سنگی مانند زمین را امکان پذیر می کند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала