وزیر دفاع طالبان: پس از روابط دیپلماتیک، آماده روابط دفاعی و نظامی با هند هستیم

© Photo / IeaOfficeملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان
ملا یعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع طالبان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2022
عضو شوید
ملا محمد یعقوب مجاهد، وزیر دفاع طالبان می‌گوید که کابل خواهان داشتن روابط دیپلماتیک با کشورهای جهان به ویژه با هند است.
به گزارش اسپوتنیک، آقای مجاهد در گفتگو با شبکه نیوز-18 هند، می‌گوید که طالبان پس از برقراری روابط صمیمانه سیاسی و دیپلماتیک با هند، آماده ‌است که روابط دفاعی و نظامی نیز با این کشور بر قرار کند.
وی گفته است: "قبل از شروع روابط دفاعی، اولین شرط داشتن روابط دیپلماتیک خوب و پیشبرد آن است. زمانی که ما با هم روابط صمیمانه سیاسی و دیپلماتیک داشته‌باشیم، ما آماده روابط دفاعی نیز خواهیم بود".
یک هیات هندی روز گذشته برای نخستین بار وارد کابل شد و در دیدار با مقام‌های وزارت خارجه، بر داشتن روابط دیپلماتیک با افغانستان تاکید ورزید.
وزیر دفاع طالبان گفته است که "ما اطمینان می‌دهیم که هند نیز مانند سایر کشورها می تواند به اینجا بیاید و سفارتخانه خود را باز کند که امارت اسلامی افغانستان می تواند از آن‌ها محافظت کند و امنیت را تامین کند".
یک هیات هندی روز گذشته برای نخستین بار وارد کابل شد و در دیدار با مقام‌های وزارت خارجه، بر داشتن روابط دیپلماتیک با افغانستان تاکید ورزید.
این در حالی‌ست که جی پی سنگ، منشی مشترک وزارت خارجه هند در دیدار با شیرمحمد عباس استانکزی، معین سیاسی وزارت امور خارجه امارت اسلامی گفته است که هند سیاست عدم مداخله در افغانستان را دنبال می‌کند و در امور داخلی افغانستان مداخله نخواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала