کشف گیاه 4500 ساله زنده روی زمین

© Sputnik / Vladimir FedorenkoОрхидеи
Орхидеи - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 03.06.2022
عضو شوید
Proceedings of the Royal Society B: قدیمی ترین گیاه 4500 ساله در ایالات متحده امریکا کشف شد.
به گزارش اسپوتنیک، گروپ از دانشمندان دانشگاه استرالیای غربی و دانشگاه فلیندرز قدیمی ترین و بزرگترین گیاه روی زمین را کشف کردند. به گفته آنها، این یک جلبک بحری 4500 ساله است که به طول 180 کیلومتر در خلیج شارک امریکا امتداد دارد. کشف این کار در Proceedings of the Royal Society B: Biological Sciences منتشر شده است.
مطالعات ژنتیکی اجساد امپراتور وسیه - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.07.2017
کشف اسکلت قدیمترین انسان در سایبریا
نویسندگان می گویند که مطالعه این خلیج پس از آن که آنها می خواستند تنوع زندگی ژنتیکی این منطقه را کشف کنند، آغاز شد. برای این کار از قسمت های مختلف منطقه آبی از شاخساره ها نمونه برداری کردند. سپس مواد به دست آمده با استفاده از 18000 علایم ژنتیکی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. معلوم شد که این همان گیاه است که احتمالاً از همان نهال آمده است.
متخصصین از نتایج بسیار شگفت زده شدند، زیرا در طول مدت وجود خود، جلبک مجبور بود از تغییرات زیادی در محیط - نور، دمای آب و شوری جان سالم به در ببرد. در آینده، دانشمندان می خواهند تحقیقات بیشتری انجام دهند تا بدانند که چگونه این جلبک توانسته زنده بماند.
در ماه اپریل، باستان شناسان امریکایی از دانشگاه تگزاس در آستین و کالج اسکیدمور کشف باستانی ترین تقویم مایاها را اعلام کردند که قدامت آن بیش از دو هزار سال محاسبه شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала