نشریه The Hill از تلاش غرب برای آشتی با روسیه خبر داد

© Sputnik / Vladimir SergeevФлаги России и Евросоюза
Флаги России и Евросоюза - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2022
عضو شوید
بحران اقتصادی ایالات متحده امریکا و اروپا را وادار کرد تا به دنبال سازش با روسیه باشند.
به گزارش اسپوتنیک، ویلیام مولونی در مقاله ای برای نشریه The Hill روز چهارشنبه 4 جون نوشت: کشورهای اروپایی با درک آغاز بحران اقتصادی و ناکارآمدی تحریم های ضد روسیه، در جستجوی سازش با مسکو هستند.
Президент РФ В. Путин провел совещание о текущей ситуации в нефтегазовом секторе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2022
رسانه های امریکایی از پیروزی دیپلماتیک پوتین خبر دادند
اقدامات محدودکننده آسیب بیشتری به اقتصاد غرب وارد می کند. روبل در ماه می به بالاترین حد خود در دو سال اخیر رسید و صادرات انرژی و کشاورزی روسیه درآمدهای بی پیشینه ای را برای مسکو ایجاد می کند.
ویلیام مولونی بر این باور است، که واشنگتن نتوانست همه ای جهان را در برابر مسکو جمع کند. بر پایه داده های ارائه شده در مطالب، تنها 65 کشور از 195 کشور توانستند واشنگتن را در برابر مسکو پشتیبانی کنند. دیگران از پیوستن به تحریم های امریکا خودداری کردند. کشورهایی که تحریم ها در برابر روسیه را لغو کرده اند عبارتند از: چین، هند، برزیل، مکزیک، اندونزیا، بیشتر آسیا، افریقا و امریکای لاتین هستند.
به گفته نویسنده، این کشورها هستند که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت جهان را تشکیل می دهند. افزون بر این، مولونی توجه را به این واقعیت جلب می کند که شاید نه روسیه - منزوی ترین ابرقدرت در جهان، بلکه خود ایالات متحده است.
نویسنده مطلب همچنین به نظرسنجی ای اشاره می کند، که در بین امریکایی ها انجام شده است. محبوبیت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از 20 می به پایین ترین سطح از زمان ریاست جمهوری او در ماه می کاهش یافته است، و بدبینی در میان اعضای حزب دموکرات خودش در حال افزایش است.
در همان زمان، ویلیام مولونی توجه خود را به مواد نیویورک تایمز جلب می کند، که در آغاز عملیات ویژه برای محافظت از دونباس، فعالانه از "پیروزی" اوکراین و "مجازات" شدید روسیه حمایت می کرد. اما چندی پیش در 19 می، این نشریه می‌نویسد، که "بایدن باید روشن کند که محدودیت‌هایی برای سلاح، پول و حمایت سیاسی وجود دارد که اوکراین می‌تواند روی آن حساب کند".
در 2 جون، لری الیوت، سردبیر اقتصادی روزنامه گاردین گفت، که مسکو در حال پیروز شدن در جنگ اقتصادی است که کشورهای غربی سه ماه پیش علیه آن به راه انداختند.
به گفته نویسنده مقاله، غرب در میان دو گزینه دیگر، یعنی عدم اقدام یا مداخله نظامی، اعمال تحریم ها را بهترین گزینه می دانست. اما اکنون مشخص شده است که این محدودیت ها آن گونه که کسانی که آن را اعمال کرده اند عمل نمی کند، زیرا قیمت گاز و نفت صادراتی روسیه تنها افزایش یافته است.
در 2 جون، وزارت امور خارجه روسیه، پس از نشست فوق العاده اتحادیه اروپا در بروکسل اعلام کرد، که تصمیم اتحادیه اروپا برای کنار گذاشتن بخشی از نفت روسیه منجر به افزایش قیمت ها و بی ثباتی بازارهای انرژی خواهد شد.
در اول جون، بلومبرگ، با تکیه بر محاسبات خود، اعلام کرد که در اوایل ماه مارچ، زمانی که غرب "موج تحریم‌ها علیه روسیه" را شکست، جو بایدن گفت، که می‌خواهد "ضربه‌ای قدرتمند به ماشین نظامی" وارد کند. فدراسیون روسیه، اما "ماشین هنوز هم بسیار کارآمد است".
در 26 می، هفته نامه انگلیسی The Spectator نیز اعلام کرد، که تحریم های ضد روسیه از سوی کشورهای غربی نمی تواند به فدراسیون روسیه آسیب برساند. در این مقاله آمده است، که مازاد حساب جاری روسیه به رکورد 96 میلیارد دالر رسیده است که چهار برابر بیشتر از مدت مشابه در سال 2021 است. شماری از کشورها به تشدید تحریم ها علیه فدراسیون روسیه در واکنش به عملیات ویژه ای که مسکو از 24 فیبروری برای حفاظت از غیرنظامیان دونباس انجام داد، ادامه می دهند. کرملین خاطرنشان کرد، که این عملیات ویژه اهداف غیرنظامی کردن و نازی زدایی کردن اوکراین را دنبال می کند. این تصمیم در شرایطی اتخاذ شد که اوضاع منطقه در میانه ای فیبروری به دلیل گلوله باری ارتش اوکراین بدتر شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала