سمنگانی: طرح جواز کار به اتباع خارجی تایید شد

© Photo / HabibiSamanganiانعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان
انعام‌الله سمنگانی، معاون سخنگوی طالبان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2022
عضو شوید
معاون اداری رئیس الوزرای حکومت سرپرست طالبان طرح جوزا کار به اتباع خارجی را پس از بازنگری مجدد تایید کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، انعام الله سمنگانی معاون سخنگوی طالبان شب گذشته(13 جوزا) با نشر اعلامیه‌ی در صفحه تویترش نوشته:جلسه‌ کمیسیون اداری به ریاست مولوی عبدالسلام حنفی معاون اداری ریاست الوزراء دایر و طرح جوزا کار به اتباع خارجی را تایید کرده است.

در اعلامیه آمده است:" در این جلسه، روی موضوعات مختلف از جمله استخدام کارمندان بالمقطع در ادارات نیازمند، اجرای اضافه‌کاری برای کارمندان ریاست حفظ و مراقبت سالنگ‌ها، سرنوشت کارمندان ادارات منحل شده و رسیدگی به مشکلات افغان‌های مقیم در خارج از کشور، بحث و تبادل نظر صورت گرفت و تصامیم لازم اتخاذ گردید".

اعلامیه افزوده:" پس از آن به هیاتی وظیفه سپرده تا در مورد چگونگی اجرای مدد معاش به متعلمین و محصلین نظامی و نحوه‌ی اجرای معاش آتشه‌های بعضی از وزارت خانه‌ها را بررسی نموده و نتیجه‌ آن را در جلسه‌ بعدی گزارش دهد".

نیز وزارت کار و امور اجتماعی موظف شد تا به منظور کاهش بیکاری و فراهم شدن زمینه‌های اشتغال زایی طرح‌های کوتاه مدت و میان مدت و همچنان پالیسی ملی اشتغال‌زایی را در هماهنگی با متخصصین وزارت خانه‌های سکتوری و ادارات ذیربط ترتیب داده و جهت منظوری به کابینه ارائه نماید.

اعلامیه افزوده:" در این نشست طرح ترتیب شده از جانب وزارت کار و‌ امور اجتماعی درباره‌ی جواز کار به اتباع خارجی پس از بازنگری مجدد و تغییراتتایید گردید".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала