اظهارات پوتین در واکنش به تصمیم امریکا برای ارسال سیستم‌های راکتی جدید به اوکراین

© Sputnik / Evgeny Biyatov /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин выступает перед работниками космодрома Восточный в сборочном цехе ракеты-носителя
Президент РФ Владимир Путин выступает перед работниками космодрома Восточный в сборочном цехе ракеты-носителя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2022
عضو شوید
ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه گفت که ارسال سیستم‌های پرتاب راکت چندگانه امریکا به اوکراین در راستای جبران تلفات و خسارات تجهیزات نظامی اوکراین است و این امر در اصل چیزی را تغییر نخواهد داد.
به گزارش اسپوتنیک، رئیس‌جمهور روسیه در مصاحبه با پاول زاروبین، مجری برنامه "مسکو، کرملین، پوتین" در شبکه تلویزیونی روسیه 1، گفت: "ما معتقدیم که این ارسال (تجهیزات) از سوی امریکا و برخی کشورهای دیگر با جبران خسارات و تجهیزات نظامی (اوکراین) مرتبط است، در اینجا هیچ چیز جدیدی وجود ندارد و در اصل چیزی را تغییر نمی‌دهد. همچنین درخواست هایی برای توپخانه وجود داشته است، در این خصوص هم موضوع همین است، مسئله جبران خسارات (تجهیزاتی) است که در جریان اقدامات نظامی از بین رفته است".
رئیس‌جمهور پوتین خاطرنشان کرد، در زمان آغاز عملیات ویژه روسیه، ارتش اوکراین تقریباً 515 سیستم راکتی داشت که 380 مورد آن منهدم شد، اما برخی از آنها بازسازی و یا با ذخایر جایگزین شدند، اکنون کی‌یف حدود 360 واحد از این تجهیزات را در اختیار دارد.
پیش از این، ایالات متحده از توافق بر سر تامین سیستم‌های پرتاب راکت چندگانه HIMARS به اوکراین خبر داده بود، مشروط بر این‌که آنها برای حمله به خاک فدراسیون روسیه استفاده نشوند. ولودیمیر زلنسکی علناً تایید کرده است که کی‌یف از این الزام پیروی خواهد کرد. در همان زمان، یگور چرنف، معاون رادای عالی اوکراین، حمله با راکت های ارائه شده توسط امریکا به خاک روسیه را رد نکرد. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، در واکنش به سخنان زلنسکی درباره عدم استفاده از تسلیحات ارائه شده توسط امریکا علیه روسیه، گفت: روسیه هیچ اعتبار اعتماد به طرف اوکراینی ندارد، زیرا زلنسکی به هیچ یک از وعده‌های خود برای حل مسالمت‌آمیز درگیری در دونباس عمل نکرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала