ادامه لشکرکشی طالبان به پنجشیر؛ فرستادن ۳۸۰ جنگ‌جوی تازه‌نفس از بدخشان به پنجشیر

© photo: Masror Tabeshورزشگاه پنجشیر
ورزشگاه پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2022
عضو شوید
گروه طالبانی که ادعای شکست ارتش نزدیک به۰۰ ۳ هزار نفری با پشتیبانی کشورهای خارجی را می کرد، اما اکنون در برابر مقاومتگرانی که شمارشان به ۳ هزار نفر نمی رسد، کم آورده است و در پی بسیج نیروهایش از همه ولایت های افغانستان است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، منابع می‌گویند، که ۳۸۰ تن از نیرو‌های طالبان بدخشانی قرار است جهت سرکوب مقاومت‌گران در پنجشیر، راهی این ولایت شوند.
به گفته‌ی منابع این شمار طالبان در نتیجه‌ی فشار ملا یعقوب، وزیر دفاع و قاری فصیح‌الدین، رییس ستاد ارتش طالبان فردا راهی نبرد پنجشیر می‌شوند.
ورزشگاه پنجشیر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 04.06.2022
تایید دستگیری افراد ملکی در پنجشیر از سوی سخنگوی والی طالبان برای این ولایت
منبع اضافه کرده است، که این تصمیم بعد از آن گرفته شده که طالبان پشتون بیش‌ترین تلفات را در پنجشیر متقبل شده‌اند.
از سوی هم شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان به تازگی اعلام کرده است که طالبان نزدیک به ۳۰ هزار جنگ‌جو را در ولایت‌های پنجشیر و بغلان جابه‌جا کرده‌اند.
این در حالی‌ست، که درگیری‌ها میان نیروهای جبهه‌ی مقاومت و طالبان در پنجشیر، تخار، ولسوالی‌های سه‌گانه دره اندراب و ولسوالی خوست و فرهنگ ولایت بغلان از چندین هفته به این‌سو، جریان دارد.
بر پایه گزارش ها، گروه طالبان پس از شکست های پی در پی در پنجشیر و اندراب ها، دست به دستگیری های گسترده، زندانی، شکنجه، قتل غیرنظامیان و کوچاندن مردم بومی در اندراب ها و پنجشیر زده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала