واکنش‌ها به برگشت سخنگوی پیشین وزارت دفاع؛ چهره های دوزیستان سیاسی یا ستون پنجمی ها آشکار می شود

© Sputnik / Zafarsha Rouyeeدولت وزیری
دولت وزیری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2022
عضو شوید
بازگشت سخنگوی وزارت دفاع حکومت پیشین افغانستان، واکنش تندی سیاستمداران و دست اندرکاران رسانه ای را برانگیخته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آماج، پس از بازگشت دولت وزیری سخن‌گوی وزارت دفاع در حکومت پیشین افغانستان به این کشور، شماری از چهره‌های سیاسی و فعالان رسانه‌ای درباره بازگشت او واکنش های تندی نشان داده‌اند.
دولت وزیری  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2022
وزیری به کابل برگشت
مختار وفایی، ‏خبرنگار امروز (یک‌شنبه، ۱۵ جوزا) با نشر توییتی گفته است: "دولت وزیری که پیش از این به ملا یعقوب بیعت کرده بود، به کابل برگشت. از سر و صورت دولت وزیری، خیانت و شرم می‌بارد".
آقای وفایی خطاب به وزیری نگاشته: "چه‌گونه با قاتل همکاران و سربازانت دست می‌دهی؟".
در عین حال هارون معترف، رییس جنبش گذار در واکنش تُند به برگشت وزیری به کشور نگاشته است: "جنرال خود را از کمپ‌های امریکا و اروپا به کابل می‌آورند و دستار افغانیت بر سرش می‌زنند، دهقان ما اما زیر شکنجه‌ی ملیشه‌های فاشیزم جان می‌دهد".
ولی آرین، ‏خبرنگار نیز در توییترش نوشته است: "دولت وزیری سخن‌گوی پیشین وزارت دفاع، زیر سایه‌ی حکومت طالبان برگشت. مردی که پیش از برگشت‌اش نیز سرودخوانی بر ملا یعقوب می‌کرد و این‌گونه کمر ارتش را شکستند".
از سوی هم صحرا کریمی، رییس پیشین افغان فلم نیز با نشر توییتی می‌گوید: ‏"اندک اندک جمع وطن‌فروشان می‌رسند، اندک اندک طالب‌پرستان می‌رسند".
شاهپور فرهمند، خبرنگار در واکنش به بازگشت دولت وزیری خاموش ننشسته و گفته است: "دولت وزیری که پیش‌تر از آدرس سخن‌گوی ارتش ملی، بارها طالبان را تروریست و مزدور خطاب می‌کرد، اکنون از خانه‌اش به آغوش امارت پناه برد".
در عین حال یک کاربر توییتر تصریح کرده است: "به خدای عزوجل اگر ترا ببخشیم".
این کاربر توییتری افزوده است: "دولت وزیری جنرال بی‌کفایت که خون بیش‌تر از صد هزار هم‌سنگرانم را زیر پا و به ملا يعقوب بیعت کرده وارد کابل شد".
یک کاربر دیگر در برگه رخنامه اش نوشته است، که دوزیستان سیاسی یا همان ستون پنجمی آهسته آهسته چهره های شان را آشکار می کنند.
این در حالی‌ست که صبح ام‌روز، احمدالله وثیق، رییس رادیو تلویزیون ملی حکومت طالبان با نشر تصویری از آقای وزیری در فرودگاه کابل گفته بود که در نتیجه‌ی فعالیت کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغانستان، او به کشور بازگشته است.
باید یادآور شد که پس از سقوط حکومت پیشین افغانستان و به قدرت رسیدن طالبان، شمار زیادی از مقام‌های دولتی و چهره‌های سیاسی افغانستان را ترک کرده‌اند.
هرچند گفته‌هایی وجود دارد که شماری از این چهره‌ها مایل به بازگشت هستند؛ اما شمار دیگر آنان تشکیل یک حکومت فراگیر و مشارکت سیاسی را از جمله پیش‌شرط‌های بازگشت خود به کشور اعلام کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала