افشای فریب‌کاری بایدن در مورد تأمین سلاح به اوکراین

© Sputnik / Stringer  /  مراجعه به بانک تصاویر Президент США Джо Байден выступает с заявлением по ситуации вокруг Украины в Белом доме
Президент США Джо Байден выступает с заявлением по ситуации вокруг Украины в Белом доме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2022
عضو شوید
ستون نویس کانادایی در مقاله‌ای در مورد تصمیم دولت آمریکا برای ارسال سیستم های موشکی "هیمارس" به اوکراین نوشت: جو بایدن، عمدا ماهیت تهاجمی موشک های ارائه شده به کی‌یف را پنهان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، علی کانادی، ستون نویس نشریه Javan در مقاله‌ای برای این روزنامه نوشت، جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، در مورد ماهیت تهاجمی HIMARS MLRS که به کی‌یف ارسال شده بودو اوکراین می‌تئانست با این سلاح به به خاک روسیه حمله کند، عمداً سکوت کرد.
همانطور که این روزنامه نگار خاطرنشان می‌کند، رئیس جمهور آمریکا در گزارشی برای نیویورک تایمز، قصد واشنگتن برای ارسال سامانه های موشکی به اوکراین را تایید کرد. به گفته بایدن، ایالات متحده این کار را به منظور تقویت توانایی های نیروهای مسلح اوکراین در زمان عملیات نظامی در خاک آن کشور انجام می دهند. با این حال رئیس جمهور آمریکا عمداً مشخص نکرد که تسلیحات ارائه شده به کی‌یف متعلق به بخش سلاح های دفاعی نیست.
کانادی گفت: "با این حال، طرف آمریکایی آشکارا باز هم صادق نیست، زیرا به هیچ وجهه ماهیت تهاجمی تسلیحات ارائه شده به اوکراین را توضیح نداده است".
پیش از این مقامات آمریکایی از ارسال سیستم های موشکی HIMARS MLRSبه کی‌یف خبر دادند و اعلام کردند که از این سلاح برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهد شد.
آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا و ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفت: اوکراینی‌ها به ما تضمین داده‌اند که از این سامانه‌ها علیه اهدافی در خاک روسیه استفاده نخواهند کرد.
Ракетно-артиллерийская система оперативно-тактического назначения HIMARS - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 01.06.2022
کاخ سفید تحویلدهی سامانه های موشکی هیمارس به اوکراین را تایید کرد
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین علنا ​​تایید کرد که کی‌یف با این موضوع موافقت کرده است. با این حال، دیگر سیاستمداران اوکراینی احتمال ادامه حملات به خاک روسیه را رد نمی کنند.
کرملین خاطرنشان کرد که اعتبار اعتماد به اظهارات جانب اوکراین مدت هاست که از بین رفته ، زیرا زلنسکی به هیچ یک از وعده های خود برای حل مسالمت آمیز مناقشه در دونباس عمل نکرد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور تصریح کرد که تارسال سیستم های موشکی چندگانه به کی‌یف "اساساً چیزی را تغییر نمی دهد" زیرا با جبران تلفات تجهیزات نیروهای مسلح اوکراین مرتبط است. رئیس دولت روسیه افزود: در عین حال روسیه در صورت انتقال موشک های دوربرد آمریکایی به اوکراین تصمیم گیری خواهد کرد.
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته اعلام کرد سامانه موشکی هیمارس و مهمات آن را برای کی‌یف ارسال می‌کند.
رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد، بسته جدید تسلیحاتی برای اوکراین شامل سیستم‌های موشکی با قابلیت جابجایی بالا است که با دقت می‌توانند اهداف خود را تا فاصله 80 کیلومتری مورد اصابت قرار دهند.
بایدن در بیانیه‌ای با اعلام بسته جدید تسلیحاتی گفت: آمریکا در کنار شرکای اوکراینی خود خواهد ایستاد و به ارائه تسلیحات و تجهیزات دفاعی به این کشور ادامه خواهد داد.
سامانه موشکی " HIMARS " ، محصول شرکت نظامی آمریکایی لاکهید مارتین، یک راکت‌انداز مدرن و سبک است که می‌تواند همزمان 6 موشک هدایت‌شونده 227 میلیمتری را پرتاب کند. نام هیمارس در واقع از عبارت "سامانه راکت‌انداز توپخانه‌ای با مانورپذیری بالا" گرفته شده است.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала