طالبان، توهین مقامات هندی به پیامبراسلام محکوم کردند

© Photoذبیح الله مجاهد
ذبیح الله مجاهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2022
عضو شوید
‏طالبان اظهارات توهین‌آمیز اعضای حزب حاکم هند، به پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) را محکوم کرده و از حکومت هند خواسته است تا جلو این اظهارات را بگیرد.
به گزارش اسپوتنیک، در ادامه واکنش‌ها به اهانت دو عضو حزب حاکم هند علیه پیامبر اسلام(ص)،طالبان نیز با محکومیت این اظهارات، از دولت هند خواست که به افراد متعصب اجازه ندهند تا احساسات مسلمانان را برانگیزانند.
ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان در توئیتی نگاشته: :"دولت افغانستان استفاده‌ی الفاظ توهین آمیز از سوی یک مسوول حزب حاکم هندو، درشان پیامبر اسلام صلی الله علیه وسلم را با شدیدترین الفاظ نکوهش می‌کند".
وی در ادامه نوشته است: "مااز حکومت هند می‌خواهیم که به چنین اشخاص متعصب اجازه ندهد که به دین مبارک اسلام توهین کرده احساسات مسلمانان را برانگیزانند.
این درحالی است که سخنان توهین‌آمیز دو عضو حاکم با واکنش‌های گسترده جهان اسلام مواجه شده و آنرا نکوهش کرده است.

اظهارات نوپور شرما، سخن‌گوی حزب بهاراتیا جاناتا پارتی هند، حزب نارندرا مودی، نخست‌وزیر هند در جریان یک مناظره تلویزیونی در مورد پیامبر اسلام موجب خشم و نارضایتی مسلمانان نه تنها در هند شد، بلکه واکنش تند شمار زیاد کشورهای اسلامی به‌ویژه کشورهای عرب حاشیه خلیج را بر انگیخت.
در همین حال سازمان همکاری اسلامی در واکنش به این اظهارات با نشر بیانیه‌ای این مقام هندی را محکوم کرده و گفته است که اظهارات او مایه تشدید نفرت و بدرفتاری علیه اسلام و مسلمانان در هند می‌شود.
حکومت کویت هم در پی این گفته‌ها و تقاضای گسترده در شبکه‌های اجتماعی برای تحریم کالاهای هندی در کشورهای عرب حاشیه خلیج، سفیر هند مقیم آن کشور را احضار کرد. پاکستان و ایران نیز نسبت به اظهارات این مقام هندی واکنش نشان داده‌اند.
هم‌چنان چندین کشور اسلامی دیگر با احضار سفیران هند خواهانم معذرت‌خواهی علنی حکومت هند از مردم جهان به‌ویژه مسلمانان شدند.
با گسترش اعتراض‌های مردمی به توهین دو عضو حزب حاکم هند علیه پیامبر اسلام (ص)، این حزب با نشر بیانیه‌ای یکی از این دو نفر را اخراج و عضویت دیگری را تا انجام تحقیقات بیش‌تر تعلیق کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала