عربستان مجوز تاسیس دانشکده هنر و موسیقی را صادر کرد

© AP Photo / Nariman El-MoftyThis June 23, 2018 photo, shows a general view of Riyadh, Saudi Arabia
This June 23, 2018 photo, shows a general view of Riyadh, Saudi Arabia - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2022
عضو شوید
شورای امور دانشگاههای عربستان سعودی، تاسیس دانشکده هنر در دانشگاه ملک سعود ریاض را دو روز پس از راه اندازی اولین دوره کارشناسی سینما و تئاتر در دانشگاه اسلامی محمد بن سعود تصویب کرد.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از الشرق الاوسط، "بدربن عبدالله بن فرحان" وزیر فرهنگ عربستان با اعلام این خبر در توییتر نوشت: "آموزش، مبنای سازندگی و توسعه قابلیت های فرهنگی است".
تصمیم شورای دانشگاههای عربستان سعودی شامل انتقال گروه تربیت فنی به دانشکده هنر و تغییر نام آن به "گروه طراحی"می شود که در آن علوم طراحی گرافیک، منسوجات، مد و طراحی جواهرات تدریس می شود و شامل دانشکده ای با دو گروه "هنرهای نمایشی"(برای تدریس تئاتر، سینما و موسیقی) و "هنرهای تجسمی"(برای تدریس علومی از قبیل چاپ، طراحی، مجسمه سازی و خط) می شود.
بدرا العمر رئیس دانشگاه ملک سعود نیز به نوبه خود گفت: این تصمیم بیانگر جهش کیفی در آموزش رشته های فنی و هنری در راستای خدمت به میهن، توسعه فرصت های شغلی و ترغییب نسبت به خلاقیت و نوآوری است.
دانشکده رسانه و ارتباطات دانشگاه اسلامی محمد بن سعود ریاض نیز جمعه گذشته از آمادگی خود برای راه اندازی اولین دوره کارشناسی سینما و تئاتر در سال آینده خبر داده بود.
گفتنی است اقدامات اخیر که در عربستان سعودی بی سابقه به شمار می رود، در چارچوب چشم انداز 2030این کشور قرار می گیرد که توسط محمد بن سلمان راه اندازی شده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала