سازمان ملل کشتار تاجیک‌ها در افغانستان را جدی بگیرد

© Sputnik / Stringer Бывшая крупная база США в Хосте под контролем талибов
Бывшая крупная база США в Хосте под контролем талибов  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2022
عضو شوید
نامه به دبیرکل سازمان ملل متحد؛ مدارک و شواهد مربوط به جنایت‌های جنگی و اقدام‌های خشونت‌آمیز طالبان مستند شده است.
دبه گزارش اسپوتنیک به نقل ازاندیپندیت، ده‌ها استاد دانشگاه، فعال حقوق بشر، روزنامه‌نگار، فیلمساز، فعال سیاسی و اجتماعی، پژوهشگر، نویسنده و دیپلمات افغانستانی، در نامه‌‌ای خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نگرانی شدید خود را نسبت به اقدام‌های خشونت‌آمیز طالبان علیه جوامع تاجیک در مناطق شمالی پنجشیر، مناطق اندراب و خوست در ولایت بغلان و منطقه ورسج در تخار اعلام کردند.
در این نامه سرگشاده که به امضا ۶۰ نفر رسید، آمده است: مدارک و شواهد اقدام‌های خشن طالبان با ویدئو و صدا و همچنین گزارش‌های ساکنین محلی مستند شده است.
نویسنده‌های این نامه می‌گویند اقدام‌های خشن طالبان از جمله اعدام، بازداشت‌های خودسرانه، گروگان‌گیری، سوزاندن خانه‌ها، کوچاندن اجباری افراد و شکنجه غیرنظامی‌هایی مثل زن‌ها و کودکان، در دسته‌بندی جرائم جنگی و جرائم علیه بشریت طبقه‌بندی می‌شود.
Боевики Талибана* в Кабуле, Афганистан - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2022
ادامه قتل و کشتار توسط طالبان؛ یک جوان غیرنظامی در پنجشیر کشته شد
رونوشتی از این نامه نیز به رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، میشل باشله، کمیسر عالی حقوق بشر ملل متحد، ریچارد بنت، گزارشگر ویژه وضعیت حقوق بشر در افغانستان، رئیس شورای امنیت سازمان ملل، گزارشگر ویژه ملل متحد درباره اعدام‌های خودسرانه و دادگاه‌های فراقانونی و همچنین دفتر امور بشردوستانه و امور اضطراری سازمان ملل متحد ارسال شده است.
نامه فوق اقدام‌های خشن اعضای طالبان را محکوم کرده و خواستار اقدام فوری رهبرهای جهان و سازمان‌های بین‌المللی، به‌ویژه سازمان ملل متحد، در مقابله با جنایت‌های جدی طالبان شده‌ است.
نویسنده‌های این نامه سرگشاده می‌گویند خواستار تحقیقات دقیق، مستقل، بی‌طرف، موثر و شفاف درباره کارزار خشونت و شکنجه علیه جوامع تاجیک در افغانستان‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала