مجله اوپن: طالبان قادر به امنیت هندی‌ها در افغانستان نیستند

Indian Flag - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2022
عضو شوید
استاد مطالعات امنیتی دانشگاه جورج تاون به چگونه‌گی توانایی طالبان در تأمین امنیت هندی‌ها و پروژه‌های آنان در افغانستان پرداخته است.
به گزارش اسپوتنیک، کریستین فیر که پروفیسور مطالعات امنیتی است، می گوید که طالبان در تأمین امنیت هندی‌ها و پروژه‌های آنان در افغانستان مطالبی را بیان داشته است.
کریستین فیر در یک مصاحبه گفته است که طالبان توان حکومت‌داری ندارند و بدون حمایت پاکستان از رهگذر نظامی نیز نمی‌توانند دوام بیاورند.
به باور فیر، مردم افغانستان پاکستان را دوست ندارند؛ اما هند را ترجیح می‌دهند و از همین‌رو، طالبان علاقه‌مندی نشان داده‌اند تا هند فعالیت دیپلماتیک خود را در افغانستان از سر بگیرد.
فیر افزوده است که طالبان رابطه‌شان را با گروه‌های داعش، لشکر طیبه و جیش محمد که با هند دشمنی دارند قطع نکرده‌اند و این امر امنیت هند را به مخاطره خواهد انداخت.
این در حالی است که ملا یعقوب، سرپرست وزارت دفاع طالبان هر گونه ارتباط با القاعده، جیش محمد و لشکر طیبه را در مصاحبه با نیوز۱۸ رد کرده است.
کریستین فیر، پروفیسور مطالعات امنیتی در حالی این اظهارات را مطرح کرده است که به تازه‌گی هیأتی از دیپلماتان هند برای گفت‌وگو با مقام‌های طالبان به کابل آمد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала