پیش بینی بدترین سناریو برای توسعه وضعیت در اوکراین

© AFP 2023 / Yurko Dyachyshynپیش بینی بدترین سناریو برای توسعه وضعیت در اوکراین
پیش بینی بدترین سناریو برای توسعه وضعیت در اوکراین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2022
عضو شوید
یک دانشمند علوم سیاسی آمریکایی، کمک واشنگتن به کی‌یف را دلیل درگیری یک جنگ احتمالی تمام عیار میان روسیه و آمریکا دانست.
به گزارش اسپوتنیک، آناتول لیون، کارشناس علوم سیاسی آمریکا در مقاله‌ای برای نشریه Atlantic نوشت: دخالت بیش از حد ایالات متحده در بحران در اوکراین، خطر یک درگیری نظامی مستقیم میان روسیه و آمریکا را در پی خواهد داشت.
لیون بدترین نتیجه برای بحران اوکراین را پیش بینی کرد و گفت کمک واشنگتن به کی‌یف،جنگ بین ایالات متحده و روسیه را در پی خواهد داشت.
این کارشناس آمریکایی تاکید کرد: "بدترین سناریو تبدیل درگیری در اوکراین به آغاز یک جنگ صلیبی جهانی" دیگر است.
این متخصص در مورد آغاز درگیری های ژئوپلیتیکی بین ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی در اواسط قرن بیستم صحبت کرد، زمانی که به دلیل تمایل بیش از حد برای مقاومت در برابر مسکو، واشنگتن در چندین بحران شرکت کرد و در نتیجه این کشور نتوانست با آسیب هایی که متحمل شده بود کنار بیاید.
بنابراین، لیون از ایالات متحده خواست که اشتباهات جنگ سرد را تکرار نکنند.
وی به کمک های مالی و اقتصادی هنگفتی که در حال حاضر توسط واشنگتن به کیف ارائه می شود و همچنین تامین تسلیحات سنگین و مدرن اشاره کرد.
لیون تاکید کرد: "با ادامه خصومت‌ها، دخالت واشنگتن در تلاش‌های نظامی اوکراین، می‌تواند به یک درگیری گسترده و مستقیم بین دو قدرت بزرگ تبدیل شود. این وضعیت با منافع ملی واشنگتن نیز مغایرت دارد".
پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شرط ورود ایالات متحده به درگیری در اوکراین را اعلام کرده بود. وی تاکید کرد که واشنگتن به دنبال جنگ بین ناتو و روسیه نیست.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала