مدودف: هدف ششمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا، روسیه نیست

© Sputnik / Ekaterina Shtukina /  مراجعه به بانک تصاویر مدودف: هدف ششمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا روسیه نیست
 مدودف: هدف ششمین بسته تحریمی اتحادیه اروپا روسیه نیست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2022
عضو شوید
معاون شورای امنیت روسی "آتش انقلاب جهانی در اقتصاد" را هدف بسته ششم تحریم های اتحادیه اروپا دانست.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون دبیر شورای امنیت روسیه گفت: بسته ششم تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه منجر به یک وضعیت انقلابی در جهان خواهد شد.
در کانال تلگرامی خود نوشت: کمیسیون اروپا بسته ششم تحریم‌ها را تصویب کرد تا که سرانجام اکنون اقتصاد روسیه را تکه تکه کند. اما ظاهرا هدف روسیه نیست، بلکه آتش انقلاب جهانی در اقتصاد است. فقط برخی فراموش کردند که انقلاب فرزندان خودشان را می بلعد."
مدودف اظهار داشت که اروپا نمی تواند فوراً ازنفت روسیه دست بکشد، زیرا "شهروندان و مشاغل خود را در برابر تهدید قرار خواهند داد، اکنون اروپایی ها باید ظرف چند ماه منابع جایگزینی برای تامین مواد اولیه با همان کیفیت پیدا کنند.
نایب رئیس شورای امنیت تاکید کرد، "آنها می دانند که هنوز باید طرح های "خاکستری" پیدا کنند تا مواد خام ما را به دست آورند و به نوعی هزینه آن را بپردازند و تحریم های احمقانه خودشان را دور بزنند.
و این در حالی است که رانندگان کامیون ها هم اکنون در ایتالیا اعتصاب کرده اند، لهستان و مجارستان از ورود موتر خارجی جلوگیری می‌کنند، مقامات "حرامزاده" ورشو حتا از تامین مواد خام به اوکراین خودداری کرده اند و اکنون فقط این مواد را می فروشند.
مدودف در مورد ممنوعیت بیمه تانکر های نفتی روسیه خاطرنشان کرد: این مشکل با ارائه ضمانت‌های دولتی در چارچوب قراردادهای بین‌دولتی با کشورهای ثالث به راحتی قابل حل است.
نایب رئیس شورای امنیت روسیه، هدف از تحریم ها علیه سپرده گذاری تسویه حساب ملی را تمایل به ایجاد وضعیت پیش فرض برای روسیه عنوان کرد. وی تاکید کرد که کشور هرگز از پرداخت خودداری نکرده است.
این اظهارات مدودف پس از آن مطرح شد که هفته گذشته رهبران اتحادیه اروپا در نشست سران این بلوک در بروکسل برای محدود کردن واردات نفت از روسیه به توافق رسید.
ششمین بسته تحریمی علیه روسیه در این نشست به بحث گذاشته شد که قطع دسترسی "اسبربانک" روسیه به سویفت، تحریم بخشی از نفت روسیه، ممنوعیت سه رسانه دولتی دیگر روسیه، اضافه کردن افراد بیشتری از مقامات روسیه به لیست سیاه اتحادیه اروپا از جمله موارد شامل بسته تحریمی بود.
این تحریم‌های تعدیل شده تنها آن بخش از نفت روسیه را هدف می‌گیرند که از طریق دریا و با نفت‌کش صادر می‌شود، اما نفت انتقالی از طریق خط لوله‌های انتقال نفت را موقتا مستثنی می‌کند.
اتحادیه اروپا پیش از این هم پنج بسته تحریمی علیه روسیه تصویب کرده است، اما ششمین بسته این تحریم‌ها که در اوایل ماه میلادی جاری اعلام شد، به دلیل نگرانی کشورهای این اتحادیه از محل تامین نفت مورد نیاز خود، به تعویق افتاده بود.
اتحادیه اروپا حدود 40 درصد از گاز و 25 درصد از نفت مورد نیاز خود را از روسیه تامین می‌کند.
پس از آغاز عملیات ویژه برای غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین ، غرب فشار تحریم ها را بر مسکو افزایش داد. درخواست ها برای کاهش وابستگی به منابع انرژی روسیه در اروپا بلندتر شد.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала