اپل رمزهای عبور را از محصولات خود لغو کرد

© AP Photo / Kathy WillensThis Saturday, March 14, 2020 file photo shows an Apple logo on the facade of the downtown Brooklyn Apple store in New York. On Tuesday, Nov. 10, 2020
This Saturday, March 14, 2020 file photo shows an Apple logo on the facade of the downtown Brooklyn Apple store in New York. On Tuesday, Nov. 10, 2020 - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2022
عضو شوید
اپل فناوری مجوز بدون رمز عبور را برای وب سایت ها و خدمات معرفی می کند.
به گزارش TechCrunch، اپل ظهور فناوری مجوز بدون رمز عبور را در سایت ها و سرویس ها معرفی کرد.
فناوری Passkeys در ارائه ای که به روز اول کنفرانس توسعه دهندگان در سراسر جهان (WWDC) اختصاص داشت، معرفی شد.
به گفته روزنامه نگاران، این گزینه به شما امکان می دهد به معنای واقعی کلمه رمزهای عبور معمول را به نفع استاندارد مجوز بیومتریک لغو کنید.
کلیدهای رمز بر اساس استاندارد Web Authentication API (WebAuthn) است که از رمزنگاری کلید عمومی استفاده می کند. رمزهای عبور ایجاد شده و ذخیره شده در خود دستگاه ذخیره می شوند، نه در سرور.
اپل تاکید کرده است که چنین رمزهای عبور را نمی توان با استفاده از فیشینگ به سرقت برد یا به خطر انداخت.
جزئیات جدیدی از هدست  VR اپل فاش شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 06.06.2022
نیورک تایمز لیست مشکلات محصول جدید اپل را منتشر کرد
در حین ورود، کاربر نیازی به وارد کردن رمز عبور کلاسیک متشکل از مجموعه ای از کاراکترها ندارد. در عوض، باید با Face ID یا Touch ID در رایانه، تلفن هوشمند یا رایانه لوحی خود وارد شوید. کلیدها در iCloud ذخیره می‌شوند و می‌توانند در Mac، iPhone، iPad و Apple TV همگام شوند. مشتریان همچنین می توانند با استفاده از آیفون یا آی پد خود برای اسکن یک کد QR با حساب خود در دستگاه های شخص ثالث وارد وب سایت ها و خدمات شوند.
گرت دیویدسون، مهندس اپل گفت: "از آنجایی که ورود به سیستم فقط یک ضربه طول می‌کشد، آسان‌تر، سریع‌تر و ایمن‌تر از تقریباً همه اشکال رایج احراز هویت مدرن است". فناوری جدید Passkeys امکان استفاده در پلتفرم های مختلف را فراهم می کند.
پیش از این در اوایل ماه مه، اپل، گوگل و مایکروسافت توافق کردند که یک استاندارد واحد برای مجوز در اینترنت راه اندازی کنند. به گفته نمایندگان شرکت های فناوری اطلاعات، ویژگی ورود بدون رمز عبور باید در سال 2023 ظاهر شود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала