تهدید ایلان ماسک برای خروج از قرارداد 44 میلیارد دالری توییتر

© AP Photo / Ringo H.W. Chiuرمز وای فای جهانی افشا شد
رمز وای فای جهانی افشا شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2022
عضو شوید
ایلان ماسک تهدید کرده است که اگر شرکت توییتر اطلاعات بیش‌تری در مورد نحوه محاسبه تعداد حساب‎های جعلی ارایه نکند، از قرارداد خرید 44 میلیارد دالری خود خارج خواهد شد.
به گزارش اسپوتنیک، ایلان ماسک، میلیاردر مشهور آمریکایی، در نامه‌ای که روز دو‌شنبه به توییتر تحویل و در "سازمان بورس اوراق بهادار" ثبت شده است، درخواست خود را برای جزئیات بیشتر در مورد حساب‌های رباتی این شبکه اجتماعی تکرار کرد و گفت که تمام حقوق خود را برای خاتمه دادن به معامله خرید محفوظ می‌دارد؛ زیرا شرکت توئیتر با ارائه نکردن اطلاعات به او "نقض آشکار" تعهدات داشته است .
در این نامه‎ وکلای آقای ماسک استدلال کرده‌اند که توییتر در حال "دور زدن" حقوق آقای ماسک از شرایطی است که در قراردادش برای تصاحب این شرکت رسانه‌ای به وی تفویض شده بود.
این نامه مستقیم‌ترین کلماتی را که تاکنون در مورد احتمال لغو قرارداد توسط آقای ماسک منتشر شده بود، بیان می‌کند.
در این نامه آمده است که پاسخ توییتر به سوالات قبلی تیم آقای ماسک که جزییات بیش‌تری در مورد روش این شرکت برای اندازه‌گیری حساب‌های جعلی ارایه می‌کرد، "معادل رد درخواست‌های اطلاعاتی آقای ماسک بود".
سخنگوی توییتر در بیانیه‌ای گفته است: "توییتر به اشتراک‌گذاری اطلاعات با آقای ماسک برای انجام معامله مطابق با شرایط توافق‌نامه ادامه خواهد داد. ما معتقدیم که این توافق به نفع همه سهام‌داران است. ما قصد داریم معامله را ببندیم و توافق‌نامه ادغام را با قیمت و شرایط توافق شده اجرا کنیم".
پیش از این در 14 می، نیز آقای ماسک به دلیل وجود حساب‎های جعلی و تبلیغات، قرارداد خرید توییتر را به حال تعلیق آورده بود؛ اما اضافه کرده بود که "هنوز به این خرید متعهد است".
ایلان ماسک که 9.6 درصد از سهام توئیتر را در اختیار دارد و دومین سهامدار بزرگ آن محسوب می شود، گفته است که یکی از اولویت های او حذف "ربات های اسپم" از این پلتفرم خواهد بود.
رئیس تسلا همچنین تامین مالی این معامله را تضمین کرده و سهامداران اصلی این قرارداد از جمله شاهزاده ولید بن طلال، سرمایه گذار عربستانی و سکویا کپیتال را جذب کرده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала