سیگارعوامل عمده فروپاشی پولیس افغانستان را نامبرد

© AfghanistanАфганская полиция
Афганская полиция - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2022
عضو شوید
سربازرس ایالات متحده آمریکا برای بازسازی افغانستان "سیگار" در آخرین گزارش خود، فساد و قانون شکنی را عوامل عمده فروپاشی پولیس افغانستان دانسته است.
به گزارش اسپوتنیک، سربازرس آمریکا، برای بازسازی افغانستان در تازه ترین گزارش خود می‌گوید که پولیس پیشین افغانستان به دلیل فساد، نقض قانون و حقوق بشر اعتماد مردم را از دست داده بود. به گفته سیگار، طالبان از این خلاء استفاده کرده و در برخی مناطق با "استقبال" مردم رو به رو شدند.
در این گزارش 20 سال تمویل، تجهیز و آموزش پولیس افغانستان بررسی شده که در آن روی ناتوانی و ناکامی حکومت های افغانستان، آمریکا و آلمان در ایجاد یک پولیس پاسخگو و مردمی انگشت گذاشته شده است.
در گزارش سیگار فساد، قانون شکنی و رفتارهای ناقض حقوق بشر پولیس ملی برجسته است.
در این گزارش، پولیس پیشین افغانستان متهم شده است که با "معافیت کامل به شکنجه، اخاذی، بازداشت خودسرانه و در برخی مواقع کشتارهای فراقضایی دست می‌زد."
سیگار می‌افزاید که طالبان با استفاده از این بی اعتمادی مردم محلی به خصوص در مناطق پشتون نشین، در محلات نفوذ کرده و در برخی مواقع، از سوی مردم به عنوان "نیروی رهایی بخش" مورد "استقبال" قرار گرفتند.
به نقل از این گزارش، "قساوت پولیس ملی افغانستان در محور پروپاگند طالبان قرار داشت و این اقدامات افسران پولیس، طالبان را هر چه بیشتر تقویت می‌کرد."
پولیس ملی در کنار ارتش افغانستان بخشی از نیروی جنگ با طالبان بود. سیگار می‌گوید که این نیرو برای جنگ "به مناطق خیلی خطرناکی فرستاده می‌شد که طالبان در آنجا مجهزتر و دست بالا را داشتند."
سیگار در نهایت می‌افزاید که "بسیاری از قطعات پولیس ملی در مواجهه با تهاجم طالبان، فقدان حمایت لوجستیکی و پشتیبانی هوایی آمریکا، از میدان جنگ اغلب بدون فیر حتا یک مرمی کنار رفتند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала