Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

صحبت‌های "پوگبا" در مورد "محمد علی کلی"

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر پل پوگبا بازیکن فرانسوی
پل پوگبا بازیکن فرانسوی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2022
عضو شوید
پُل پوگبا، ستاره فرانسوی فوتبال از محمد علی کلی به نیکویی یاد کرد و او را تأثیرگذارترین شخصیت در زندگی‌اش‌ عنوان کرد.
به گزارش اسپوتنیک، محمد علی بوکسور، نیکوکار و فعال اجتماعی بود که به عنوان یکی از بزرگترین ورزشکاران قرن بیستم شناخته می شود. وی با رکورد چشمگیر 56 قهرمانی در بوکس سنگین وزن در جهان معروف شد و به خاطر مسلمان شدن و مواضع شجاعانه در برابر جنگ ویتنام مشهور بود.
این بوکسور افسانه‌ای الگوی و الهام بخش بسیاری از ورزشکاران در سراسر جهان بوده و در مجالس ورزشی از او به خوبی و نیکویی یاد می‌شود.
در آخرین مورد، پُل پوگبا ستاره سابق منچسترسیتی که در حال حاضر بدون تیم است، از علی کلی به عنوان تأثیرگذارترین شخصیت در زندگی‌اش‌ یاد کرده است.
در طی مصاحبه‌ای با UNINTERRUPTED، برنده جام جهانی درباره تأثیری که علی کلی بر زندگی وی داشته است و اینکه چگونه بوکسوری که به طور گسترده به عنوان بزرگترین ورزشکار تمام دوران شناخته می شود، به او کمک کرد تا مسلمان بهتری شود، توضیح داد.
پوگبا گفت:" من محمد علی را به عنوان شخصیت الهام‌بخش و الگو پذیرفته‌ام. او مسلمان شد. من نیز به اسلام گرویدم. زمانی که 18 ساله بودم و می‌دیدم که مسلمان بودن کار آسانی نیست، او به من انرژی و استادگی آموخت."
او اضافه کرد:" ما سعی می‌کنیم، نمونه‌ای بسیار خوب از مسلمانان در ورزش و زندگی واقعی نشان دهیم. گاهی اوقات در رسانه‌ها، ما نیز افراد عادی هستیم و سعی می‌کنیم از دین خود به بهترین نحو پیروی کنیم."
پُل در حالی به تمجید از کلی پرداخته که وی نه تنها به خاطر مهارت‌های قابل توجه ورزشی که داشت، بلکه به دلیل تمایل به بیان عقاید و شجاعت خود برای به چالش کشیدن وضعیت موجود جهان، مورد تجلیل قرار می گیرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала