معین وزارت معارف طالبان: اسلام کسب علم را بر مرد و زن فرض کرده است

© @https://twitter.comبازگشایی مکاتب در افغانستان بدون حضور دختران؛ یونیسف واکنش نشان داد
بازگشایی مکاتب در افغانستان بدون حضور دختران؛ یونیسف واکنش نشان داد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 07.06.2022
عضو شوید
معین وزارت معارف طالبان بر کسب علم و دانش بدون تفکیک جنسیت تاکید کرده می گوید اسلام کسب علم و دانش را بر مرد و زن فرض کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، مسوولان مرکز تحقیقاتی و توسعه‌یی آسیا امروز سه شنبه(17جوزا) نشستی را زیر عنوان" گفتمان افغانستان، معارف ، تحصیلات عالی و فقر" در کابل برگزار کرده و هدف آنرا جمع آوری نظریات متخصصین به منظور بیرون رفت از چالش‌های موجود اقتصادی، تحصیلی و تعلیمی در افغانستان، عنوان می‌کنند.

عبدالفتاح حکیمی رییس مرکز تحقیقاتی و توسعه‌یی افغانستان گفت: "ما یک چتر را ایجاد کردیم تا نظریات متخصصین را به منظور بیرون رفت از چالش های اقتصادی، تحصیلی و تعلیمی افغانستان جمع آوری کرده آنرا با مسوولان شریک سازیم."


دراین نشست، شیخ احمد شهید خیل معین وزارت معارف گفت: انسان ها در هر عرصه زندگی خویش نیاز به علم و دانش دارد که کسب آن تضمین کننده پیشرفت و ترقی جامعه است.

وی با بیان اینکه باید تمام اقشار جامعه به شمول زنان به علم دست رسی داشته باشند گفت: انسان در زندگی فردی، اجتماعی دنیوی، اخروی و مدنی به علم و دانش ضرورت دارد باید زمینه کسب علم و دانش برای همه اقشار جامعه فراهم شود زیرا پیامبر اسلام در قسمت تعلیم و تریبه مردان و زنان دید یک سان دارد.

او بر توازن علم و دانش تاکید کرده گفت: ما علم مادی و معنوی داریم که علم مادی بر وقایه و حمایت از بدن تاکید دارد اما اصلاح رفتار و گفتار و اخلاق نیاز به علم معنوی دارد که وجود انسان به هر دو علم ضرورت دارد.

به گفته او علم مادی بدون علم معنوی و اخلاق تباهی بار می آورد که نمونه بارز آن جنگ های جهانی اول و دوم و وضعیت امروز کشور های روسیه عراق و فلسطین است.

انس حقانی عضو ارشد طالبان در این نشست عوامل فقر را ضعف دولت ها، جنگ داخلی، عدم علم و دانش، عدم مهارت، بیکاری، تغیرات اقلیمی، افزایش نفوس توجه نکردن به سکتور خصوصی را از عوامل عمده فقر خواند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала