مایوس شدن مردم از کردار طالبان

© https://twitter.com/homeجنرال مبین
جنرال مبین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2022
عضو شوید
یک سخنگوی پیشین طالبان گفته است، کسانی که به طالبان امیدوار بودند، مایوس شده‌ اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از افغانستان انترنشنل، جنرال مبین سخنگوی پیشین فرماندهی امنیه گروه طالبان در کابل در برنامه "خبر داغ" شبکه طلوع نیوز گفت، که کردار طالبان کسانی را که به این گروه امیدوار بودند، ناامید کرده است.
او با انتقاد از فرمان‌های اداره امربالمعروف طالبان گفت، که به دیپلماسی این گروه با غرب آسیب زده است.
جنرال مبین - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.12.2021
جنرال مبین خبر بازداشت خود را تکذیب کرد + ویدئو
این فرمانده طالبان پس از تسلطاین گروه برای چهار ماه سخنگوی فرماندهی امنیه کابل بود اما سپس شایعاتی درباره دستگیری‌اش نشر شد.
او در این مصاحبه به عنوان "فعال اجتماعی" به ارزیابی سیاست‌ها و رفتارهای طالبان در ۹ ماه گذشته پرداخت. به گفته مبین، رفتارهای طالبان مانند مزاحمت برای مردم بخاطر نوع پوشش، باعث افزایش نفرت عمومی از این گروه می‌شود.
این سخنگوی پیشین طالبان به "فاصله میان رهبران طالب و مردم" اشاره کرد که به اعتقادش، "با مردم نشستی وجود ندارد و آنها قناعت داده نمی‌شوند."
این برنامه "خبر داغ" به اظهارات اخیر وزیر خارجه آلمان درباره طالبان و به رسمیت نشناختن این گروه از سوی آلمان پرداخته بود.
پیش از این، آنالنا بربوک وزیر خارجه آلمان در سفر دو روز پیشش به پاکستان با انتقاد از طالبان گفت، که آنها با سیاست‌های شان افغانستان را به فروپاشی سوق می‌دهند.
جنرال مبین از وزارت خارجه طالبان برای "تعامل موفق" با جهان ستایش کرد، اما به گفته او، "اما برخی فرمان‌ها از سوی وزارت امر بالمعروف به این دیپلماسی آسیب رسانده است".
اشاره او به تحمیل یک نوع حجاب بر زنان از سوی این وزارت بود که به اعتقادش "اکنون به این فرمان‌ها نیازی احساس نمی‌شود و باید اول به مشکلات داخلی رسیدگی شود".
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала