شکست جدی امریکا در قبال روسیه

© Sputnik / Maksim Blinov /  مراجعه به بانک تصاویر Флаг Соединенных Штатов Америки
Флаг Соединенных Штатов Америки - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2022
عضو شوید
بلومبرگ در مقاله‌ای می‌نویسد که عدم انتقاد تعدادی از کشورهای جهان از اقدامات روسیه در اوکراین، نتیجه یک "شکست" و "اشتباه جدی" امریکا و متحدانش بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که نویسندگان این مقاله یادآوری می‌کنند، تعدادی از کشورهای آفریقا، امریکا لاتین و آسیا از انتقاد از عملیات ویژه روسیه در اوکراین خودداری کردند، که به نظر آنها "اشتباه جدی" غرب بوده است. آنها استدلال می‌کنند که "تحمل ساده دلسرد کننده" جنوب جهانی در برابر اقدامات روسیه "شکست ایالات متحده و متحدانش" است که باید "اصلاح شود".
این مقاله یادآور می‌شود که در جریان رای‌گیری در مجمع عمومی سازمان ملل در مورد عملیات ویژه روسیه، 35 کشور از جمله چین، هند، افریقای جنوبی و تعداد دیگر از "محکومیت" آن خودداری کردند.
به گفته روزنامه‌نگاران، ترکیب تدارکات تسلیحات روسیه، سرمایه گذاری چین و "بی توجهی امریکا" بسیاری از کشورها را متقاعد کرده است که اتحاد با امریکا "بیهوده" است.
آنها می‌نویسند، در عین حال به‌نظر می‌رسد که این یک روند جهانی شده است. بنابراین، اجلاس سران قاره امریکا به تنش های جدیدی منجر شده است: رهبران منطقه در برابر "میل امریکا برای دعوت از کشورها به صلاحدید خود" مقاومت می‌کنند. و در ماه می، نشست سران امریکا و آسه‌آن (انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا) در واشنگتن منجر به "شکست ناگوار" شد.
مقاله می‌افزاید: "پکن واکسین های ضدویروس کووید را به بسیاری از کشورهای فقیر عرضه کرده است. روسیه تامین‌کننده کلیدی سلاح و همچنین غلات و کود برای هند و بخش بزرگی از افریقا بوده و هست. در عین حال نه پکن و نه مسکو آزادی انتخابات و حقوق بشر سوال نمی‌کند".
کشورهای غربی پس از آغاز عملیات ویژه روسیه برای غیرنظامی کردن و و نازی‌زدایی اوکراین، تحریم های جدیدی را علیه مسکو اعمال کردند. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده که سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلند مدت برای غرب است و تحریم ها ضربه جدی به کل اقتصاد جهانی وارد کرده است. به گفته وی، هدف اصلی غرب بدتر کردن زندگی میلیون ها انسان است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала