لابی‌گری عبدالله برای آغاز پیوندهای سیاسی هند با طالبان

© https://www.facebook.com/Dr.AbdullahAbdullahعبدالله به طالبان: صلح تنها با گفتن ممکن نیست
عبدالله به طالبان: صلح تنها با گفتن ممکن نیست   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 09.06.2022
عضو شوید
برخی منابع غیر رسمی می‌گویند، که سفر هفته گذشته هیئت بلندپایه وزارت خارجه هند به کابل برای دیدار با رهبران طالبان در نتیجه لابی‌گری رئیس پیشین شورای آشتی مصالحه ملی افغانستان صورت گرفت که چندی پیش به هند رفته است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آوا، برخی منابع غیر رسمی می‌گویند، که سفر هفته گذشته هیئت بلندپایه وزارت خارجه هند به کابل برای دیدار با رهبران طالبان در نتیجه لابی‌گری عبدالله عبدالله؛ رئیس شورای عالی آشتی ملی حکومت پیشین افغانستان صورت گرفت که چندی پیش به دهلی رفته است.
عبدالله به طالبان: صلح تنها با گفتن ممکن نیست   - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 30.04.2022
عبدالله عبدالله پس از 8 ماه اجازه سفر به خارج را یافت
منابع افزودند، که دولت هند با لابی‌گری عبدالله پذیرفته است تا پیوندهای سیاسی و دیپلماتیک را با طالبان آغاز کرده و در حال حاضر مشغول بررسی گزینه‌ها برای بازگشایی سفارت خود در افغانستان می‌باشد.
به گفته منابع، عبدالله قرار است برای جلب همکاری نهادهای اروپایی با حکومت کنونی افغانستان، به اروپا نیز سفر کند.
این در حالی است، که گروه طالبان در این پسین خواهان روابط حسنه با هند شده و از این کشور خواسته است که سفارتش را در افغانستان باز گشایی کند.حکومت هند نیز برای نخستین بار پس از تسلط طالبان، به منظور بررسی چگونگی توزیع کمک‌های بشردوستانه و همچنین تطبیق پروژه‌های منظور شده هندی، هیأتی را به افغانستان فرستاده است.
یادآوری می کنیم، که گروه طالبان در ماه اگوست سال گذشته میلادی بدون درگیری 33 ولایت افغانستان با یک معامله پنهانی به تصرف خود در آورد و پس از آن به پنجشیر یورش برد و پس از دو هفته مرکز این ولایت را نیز تصرف کرد. هم اکنون تنها در ولایت های، پنجشیر، بغلان و تخار هرازگاهی درگیری میان نیروهای جبهه مقاومت و جنگجویان گروه طالبان رخ می دهد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала