کشورهایی که تحریم های غرب در برابر روسیه را نپذیرفتند

© Sputnik / Aleksander Scherbak / Pool /  مراجعه به بانک تصاویر 74-й сессии Генеральной Ассамблеи Организации Объединенных Наций (ООН) в штаб-квартире ООН в Нью-Йорке
74-й сессии Генеральной Ассамблеи Организации Объединенных Наций (ООН) в штаб-квартире ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2022
عضو شوید
چین و هند اثربخشی تحریم های غرب در برابر روسیه را کاهش می دهند.
به گزارش اسپوتنیک، بر پایه مقاله ای در نیهون کزای، با توجه به رشد خرید منابع انرژی روسیه از سوی چین و هند، اثربخشی تحریم های غرب در برابر مسکو رو به کاهش است، در حالی که بیم آن می رود که کشورهای بیشتری در پیوند با محدودیت ها "راه حل هایی" انجام دهند.
همانطور که این نشریه اشاره می کند، در حالی که ایالات متحده و اتحادیه اروپا محدودیت هایی را برای عرضه نفت روسیه اعمال کرده اند، چین و هند خرید خود را افزایش می دهند، در حالی که درآمد روسیه از افزایش حجم عرضه منابع به خریداران جایگزین افزایش یافته است.
نظر زخاروا درباره نمایش عکس پوتین و سیمونیان در سنای آمریکا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 02.06.2022
بسته ششم تحریم‌های امریکا علیه روسیه؛ زاخارووا تحریم شد
نیهون کیزای می نویسد: "به ویژه، درآمدهای بیشتری از صادرات انرژی خود به دست می آورد که با خرید چین و هند حمایت می شود، در حالی که اثربخشی تحریم های ایالات متحده و اروپا به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. بر اساس گزارش Refinitiv، حجم نفت خام وارداتی چین از روسیه از طریق دریا، بدون احتساب خطوط لوله، در ماه می حدود 800000 بشکه در روز بود که نسبت به جنوری بیش از 40 درصد افزایش داشت و واردات نفت روسیه از طریق دریا به هند از صفر در سال گذشته در ماه جنوری به کمتر از 700000 بشکه در روز در ماه می افزایش یافت".
این نشریه تاکید می کند: "این ارقام بسیار چشمگیر هستند. افزون بر این، در حالی که خرید زغال سنگ روسیه از جاپان و دیگر کشورها کاهش یافته است، صادرات آن به هند به میزان قابل توجهی افزایش یافته است، چین نیز در تلاش برای گسترش عرضه این منبع است. در عین حال، به احتمال زیاد واردات گاز طبیعی مایع روسیه (LNG) توسط چین به میزان قابل توجهی در تابستان افزایش خواهد یافت و همچنین گزارش شده است که شرکت‌های انرژی هند خریدهای LNG از روسیه را به میزان قابل توجهی افزایش داده‌اند. این نکته مهم را نیز باید در نظر گرفت. اگرچه عرضه گاز طبیعی خط لوله روسیه به برخی از کشورهای اروپایی (مثلاً به لهستان و بلغارستان) به حالت تعلیق درآمده بود، اما این امر به هیچ وجه از نظر کاهش به طور کلی آنها را تحت تأثیر قرار نداد".
نیهون کیزای خاطرنشان می کند: برعکس، آنها حتی در پس زمینه افزایش قابل توجه قیمت های گاز طبیعی وارداتی در اروپا در حال افزایش هستند. ایالات متحده و اروپا از چین و هند می خواهند که نفت و زغال سنگ روسیه را خریداری نکنند، اما با رشد سریع قیمت جهانی انرژی، سود اقتصادی از خرید محصولات ارزان تر روسیه بسیار زیاد است".
این نشریه در پایان می‌نویسد: "همچنین بیم آن می‌رود که کشورها و سازمان‌های بیشتری در رابطه با تحریم‌ها انحراف‌هایی انجام دهند، مثلاً ثبت کشتی‌ها و مقصدها را جعل کنند".
پس از آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین، غرب فشارهای تحریمی بر مسکو را تشدید کرد. بروکسل به طور جدی در حال بررسی کنار گذاشتن نفت و گاز روسیه است. هفته گذشته، نمایندگان دائم اتحادیه اروپا بسته ششم تحریم‌ها شامل تحریم نفتی، قطع ارتباط SWIFT Sberbank، دو بانک دیگر روسیه و یک بانک بلاروسی را تصویب کردند. مجارستان اعلام کرد که تنها در صورتی با تحریم‌های جدید ضد روسیه موافقت خواهد کرد که ضمانت‌هایی برای عرضه سوخت به آن ارائه شود. همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین خاطرنشان کرد، سیاست مهار و تضعیف روسیه یک استراتژی بلند مدت برای کشورهای غیردوست است و هدف اصلی ایالات متحده و اروپا بدتر کردن زندگی میلیون ها نفر است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала