فعالیت دو کار خانه در شهرک صنعتی هرات

© Photo / af.mophتلاش وزارت صحت عامه برای رفع کمبود اکسیجن در کشور
تلاش وزارت صحت عامه برای رفع کمبود اکسیجن در کشور - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 10.06.2022
عضو شوید
این کارخانه‌ها در بخش‌های نساجی و تولید اکسیجن فعالیت می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، در اوج بحران اقتصادی در کشور، دو کارخانه صنعتی به ارزش نزدیک به چهار میلیون دالر از سوی بخش خصوصی در شهرک صنعتی هرات به فعالیت آغاز کردند که برای ده‌ها تن زمینه کار فراهم شده است.
این کارخانه‌ها در بخش‌های نساجی و تولید اکسیجن فعالیت می‌کنند.
ناصر ایوبی، مسوول کارخانه تولیدی اکسیجن به طلوع‌نیوز گفت: "ما روزانه در حدود هزار کپسول تولید داریم که نیازمندی حوزه غرب کشور را به گونه کامل رفع می‌کند و حتا می‌توانیم به ولایت‌ها و حوزه‌های دیگر ارسال کنیم."
جاوید قادری، مسوول کارخانه تولید مواد شوینده، می‌گوید: "ما در اوایل تا دوازده و سیزده نفر پرسونل داشتیم که حالا به سی وپنج نفر افزایش پیدا کرده است."
وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که تقاضا برای ساخت کارخانه‌های جدید زیاد شده و قرار است صدها کارخانه در کشور در ماه‌های پیش‌رو فعال شوند.
هرات  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 05.06.2022
درگیری بین طالبان و کوچی ها در هرات
نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت که به ولایت هرات رفته است، در این باره گفت: "برادران که در داخل ویا خارج از افغانستان استند و قصد سرمایه‌گذاری را دارند، بهترین موقع است. به خصوص هرات باستانی آماده و بستر بسیار خوب است برای سرمایه‌گذاری."
حمیدالله خادم، رییس اتاق صنایع و معادن هرات، گفت: "تقریبن بیست فیصد بازگشایی فرابریکه‌ها در سه یا چهار ماه داریم و امیدواریم که شاهد بازگشایی همه فابریکه‌ها تا ختم سال در هرات و افغانستان باشیم."
با فعال شدن کارخانه‌های تازه برای ده‌ها تن زمینه کار فراهم شده است.
وزارت صنعت و تجارت می‌گوید که قرار است تا یک شهرک صنعتی تازه یک ماه دیگر در هرات فعال شود. این شهرک در جوار پروژه سمنت در ولسوالی زنده جان ایجاد می‌شود و قرار بر این شده است که بیشتر کارخانه‌ها در این شهرک در بخش تولید و بسته بندی فرآورده‌های کشاورزی فعالیت کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала