استاد جلال: طالب با مشت محکم به صورتم زد

© @https://twitter.com طالبان فیض الله جلال استاددانشگاه کابل بجای نامعلومی بردند
طالبان فیض الله جلال استاددانشگاه کابل بجای نامعلومی بردند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
عضو شوید
فیض‌الله جلال استاد پیشین دانشکده حقوق دانشگاه کابل در اولین اظهارات خود از نحوه بازداشت طالبان می‌گوید که یک طالب با مشت محکم به صورتش زده و او با صدای بلند الله اکبر گفته است.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رسانه های خبری کابل، فیض‌الله جلال، استاد دانشگاه کابل می‌گوید که در نخستین روز بازداشتش در زندان استخبارات طالبان، برخورد این گروه با او "بسیار زشت" بوده است.
او در مصاحبه با دویچه وله آلمان گفته است که یکی از جنگجویان طالبان با سیلی به صورتش زده و دیگری نیز با "مشت محکم" به چشمش کوبیده است.
آقای جلال گفته است: "آنان می‌گفتند که تو چرا به یک عالم دینی مانند داکتر نعیم وردک گوساله خطاب کرده‌ای."
او که ماه جنوری سال روان میلادی برای چهار روز نزد استخبارات طالبان زندانی بود، می‌گوید که از سوی طالبان شکنجه شده است.
آقای جلال در این مصاحبه‌ گفت که در روز اول یکی از افر اد طالبان او را با سیلی زده است و دیگری "مشت محکم" به چشمش کوبیده است. او می‌گوید شدت ضربه مشت این جنگجوی طالبان به حدی قوی بود که "فکر کردم چشمم از کاسۀ سرم بیرون شد".
این استاد دانشگاه هرگونه تعامل با طالبان بر سر رهایی‌اش را رد می‌کند. او می‌افزاید که طالبان از او خواستند بعد از رهایی از زندان هرچه می‌خواهد می‌تواند بگوید، ولی باید حقیقت را بگوید. به گفته او حقیقت از نظر [طالبان] یعنی این که "طالبان را تایید کنید".
این استاد دانشگاه همچنین می‌گوید که پس از رهایی، طالبان از او خواستند احتیاط کند و گشت و گذار را کم کند، چون ممکن از سوی نیروهای این گروه یا داعش مورد حمله قرار گیرد.
آقای جلال می‌افزاید که مقام‌های طالبان به او گفتند آنان "زیر فشار نیروهای خود" هستند که چرا او را به‌دلیل ایستادن در برابر یک عالم دین، نعیم وردک، "اشد مجازات" نمی‌کنند.
آقای جلال می‌گوید که "پس از آزادی هر لحظه احساس می‌کردم که مثل سایه تعقیب می‌شوم."

این استاد پیشین دانشکده حقوق دانشگاه کابل افزود که در نهایت ناگزیری افغانستان را ترک کرده است.

این درحالی است که استاد جلال چند روز پیش از بازداشتش در یک بحث تلویزیونی پس از آن به داکتر نعیم وردک رییس دفتر طالبان در قطر گوساله خطاب کرد که او گفت، استاد جلال در وضعیت نورمال قرار ندارد.

این درگیری لفظی در تلویزیون با موج گسترده‌ای واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала