تلاش بایدن برای "بازنشانی" پیوندها با عربستان سعودی

© Photo / Agencja Wyborcza.pl / Slawomir KaminskiПрезидент США Джо Байден во время выступления в Варшаве, Польша
Президент США Джо Байден во время выступления в Варшаве, Польша - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
عضو شوید
رسانه ها از برنامه های رئیس جمهور کنونی امریکا برای "بازنشانی کامل" پیوندهای امریکا با عربستان سعودی مطلع شدند.
به گزارش اسپوتنیک، سی ان ان به نقل از مقامات ارشد امریکایی نوشته است، که ایالات متحده قصد دارد پیوندها با عربستان سعودی را "به طور کامل بازنشانی" کند و پیوندها با این کشور را دوباره تازه کند.
عربستان سعودی نفوذ خود در آسیا از طریق پاکستان افزایش میدهد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 24.03.2022
فارین پالیسی به امریکا: عربستان سعودی به دلیل حمایت از روسیه، باید مجازات شود
منابع گفتند، جو بایدن، رئیس جمهور امریکا برای سرکوب روسیه و کاهش قیمت داخلی گاز زیر فشار شدید قرار دارد. در این زمینه، بایدن "خشم اخلاقی خود را کنار گذاشت تا به دنبال روابط گرمتر" با عربستان سعودی باشد.
یک مقام ارشد امریکایی با اشاره به مرگ جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی در واشنگتن پست گفت: هر دو طرف تصمیم گرفته‌اند که برای دستیابی به صلح و ثبات در خاورمیانه، باید از این موضوع فاصله بگیریم.
در عین حال، منابع CNN خاطرنشان می کنند، که بهبود روابط به معنای "بخشش یا فراموشی" مرگ یک روزنامه نگار نیست و بایدن قصد دارد این موضوع را با ولیعهد سعودی در نشستی در ماه جون در میان بگذارد.
پیش از این اطلاعات امریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد، که مشتری ادعایی ترور خاشقجی، ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن سلمان است. پس از آن، جن ساکی، سخنگوی وقت کاخ سفید گفت، که ایالات متحده در صورت لزوم اقدامات "موثرتری" علیه شاهزاده محمد نسبت به تحریم ها دارد.
پیش از این رادیو اسپوتنیک گزارش داده بود، که چگونه امریکا پیشنهاد مجازات سعودی ها را به دلیل "پشتیبانی از روسیه" داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала