رئیس پنتاگون: چین تهاجمی‌تر شده است

© AFP 2023 / Jewel SamadГенерал вооруженных сил США Ллойд Джеймс Остин III
Генерал вооруженных сил США Ллойд Джеймс Остин III - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
عضو شوید
همزمان با بالاگرفتن تنش‌ها میان آمریکا و چین بر سر تایوان، وزیر دفاع امریکا پس از دیدار با همتای چینی‌اش گفته است که این کشور تهاجمی‌تر می‌شود.
به گزارش اسپوتنیک، به نقل از رویترز، "لوید آستین" وزیر دفاع آمریکا امروز شنبه گفت که ایالات متحده سهم خود را برای مدیریت تنش‌ها با چین و جلوگیری از درگیری انجام می‌دهد، حتی اگر پکن در منطقه آسیا به ویژه در مورد تایوان به طور فزاینده‌ای تهاجمی‌تر رفتار کند.
روابط چین و ایالات متحده در ماه‌های اخیر متشنج بوده است و دو اقتصاد بزرگ جهان بر سر همه چیز از تایوان و سوابق حقوق بشر چین گرفته تا فعالیت‌های نظامی این کشور در دریای چین جنوبی با هم درگیر شده‌اند.
در نشستی بین آستین و "وی فنگه" وزیر دفاع چین در روز جمعه، هر دو طرف تاکید کردند که می‌خواهند روابط خود را بهتر مدیریت کنند، اگرچه هیچ نشانه‌ای از پیشرفت در حل اختلافات وجود ندارد.
آستین در سخنرانی خود در گفتگوی گردهمایی برتر امنیتی آسیا گفت که ایالات متحده همچنان در کنار متحدان خود از جمله تایوان خواهد ایستاد.
او گفت: از آنجایی که جمهوری خلق چین)رویکردی قهرآمیز و تهاجمی‌تر در قبال ادعاهای ارضی خود اتخاذ می‌کند، رویکرد ما در ایستادن در کنار متحدانمان اهمیت دارد.
روابط چین وآمریکا در ماه‌های اخیر متشنج بوده است. دو اقتصاد بزرگ جهان بر سر همه چیز، از تایوان و مسأله حقوق بشر در چین گرفته تا فعالیت‌های نظامی این کشور در دریای چین جنوبی، با هم درگیر شده‌اند.
ایالات متحده مهم‌ترین حامی بین‌المللی و تامین‌کننده تسلیحات تایوان است.
چین، تایوان را قلمرو خود می‌داند و در پاسخ به آنچه "تبانی" بین تایپه و واشنگتن می‌خواند، فعالیت‌های نظامی خود را در نزدیکی این جزیره افزایش داده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала