مشاور امنیت ملی قطر: امنیت در افغانستان تامین و زمینه کار فراهم شده‌است

© Photo / Twitter account of ARG 1880مشاور امیر قطر
مشاور امیر قطر - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
عضو شوید
مشاور امنیت ملی قطر در سفر اش به کابل روز پنجشنبه (19 جوزا) گفته است که امنیت در افغانستان تامین و برای مردم زمینه کار فراهم شده است.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، محمد بن احمد المسند که در راس یک هیئت بلندپایه قطر وارد کابل شد با برخی مقام های ارشد امارت اسلامی روی موضوعات سیاسی، اجتماعی، امنیتی و نیز روابط فرهنگی دو کشور دیدار و گفتگو کرده است.
وی در دیدار با ملا عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی رئیس الوزرا از حاکمیت امارت اسلامی در افغانستان ابراز خرسندی نموده و گفته است که کشورش متعهد است تا در بخش های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به عنوان کشور دوست با افغانستان به حمایت و همکاری های خویش ادامه دهد.
در این نشست ملا برادر به هیات قطر گفته که افغانستان آماده است تا این کشور در بخش‌های استخراج معادن، تولید برق و بندهای آب سرمایه گذاری کند.
همزمان با این، مشاور امنیت ملی قطر با سراج الدین حقانی، سرپرست وزارت امور داخله نیز دیدار و دو طرف روی روابط دو کشور بحث و گفتگو کرده اند.
در خبرنامه وزارت داخله آمده است که آقای حقانی روابط دو کشور را عمیق و حیاتی خوانده است.
قطر در حال حاضر حافظ منافع امریکا در افغانستان محسوب می‌شود و بسیاری از سفارت خانه های کشورهای اروپایی نیز در قطر هستند و مسایل افغانستان را از آن کشور دنبال می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала