نماینده اتحادیه اروپا: از وضعیت افغانستان و ناتوانی طالبان نگران هستیم

© https://twitter.comتوماس نیکلسون، نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان
توماس نیکلسون، نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
عضو شوید
نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان می‌گوید که اتحادیه اروپا نسبت به بدترشدن وضعیت در افغانستان و ناتوانی طالبان نگران است.
توماس نیکولاسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان روز شنبه، 21 جوزا، در رشته توییت‌هایی از برگزاری نشست کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد افغانستان در بروکسل خبر داده است.
نیکولاسون گفته است که کارشناسان خارجی در زمینه‌های حقوق بشر و اقتصاد برای همکاری با آنان در مورد افغانستان دست به کار شده‌اند.
نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان از بدترشدن وضعیت حقوق‌ بشر به‌ویژه حقوق زنان و گروه‌های قومی، عدم مشارکت سیاسی و ناتوانی طالبان در اتخاذ و اجرای سیاست‌های منسجم برای مردم افغانستان، ابراز نگرانی کرده است.
نیکولاسون گفته است که اتحادیه اروپا به تعهد خود برای حمایت از مردم افغانستان پابند است.
اخیراً شماری از کشورها در پی عملکردهای طالبان و‌ عدم پابندی این گروه به تعهداتش، از وضعیت افغانستان ابراز نگرانی کرده‌اند.
در همین حال اسکات اسمیت مسوول بخش سیاسی نمایندگی سازمان ملل متحد در افغانستان می‌گوید که رهبران طالبان به ویژه در مورد بازگشایی مکاتب، دچار اختلاف هستند.
او توضیحات بیشتر در زمینه نداده است؛ اما تاکید کرده که طالبان باید به خواسته‌های مشروع جامعه جهانی تن دهند، در غیر آن هیچ‌گاه به رسمیت شناخته نخواهند شد.

اسمیت افزود که حکومت طالبان در دوره اول توسط سه کشور به رسمیت شناخته شده بود، اما این بار با گذشت ده ماه هیچ کشوری حاضر نیست این گروه را به رسمیت بشناسد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала