روسیه پایگاه مزدوران خارجی در منطقه خارکف را منهدم کرد

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه پایگاه مزدوران خارجی در منطقه خارکف را منهدم کرد
 روسیه پایگاه مزدوران خارجی در منطقه خارکف  را منهدم کرد  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
عضو شوید
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیرو های هوافضای این کشور با پرتاب موشک های با دقت بالا محل استقرار مزدوران خارجی در منطقه خارکف را منهدم کردند.
به گزارش اسپوتنیک، ژنرال ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه گفت، نیروهای هوافضای روسیه یک نقطه استقرار مزدوران خارجی در منطقه خارکف را با موشک های بسیار دقیق منهدم کرده اند.

کوناشنکوف گفت: "در منطقه آندریوکا، منطقه خارکف، موشک‌های هوا پرتاب با دقت بالا، محل استقرار مزدوران خارجی را منهدم کردند."
کوناشنکوف گفت: "نیروهای موشکی و توپخانه در روز گذشته به 231 منطقه تمرکز نیروی انسانی و تجهیزات نظامی نیروهای مسلح اوکراین و همچنین 13 پست فرماندهی و 42 موقعیت شلیک یگان های توپخانه حمله کردند."
وی همچنین خاطرنشان کرد: "سامانه‌های پدافند هوایی روسیه طی روز گذشته دو فروند هواپیمای میگ-29 نیروی هوایی اوکراین را در نزدیکی روستای اسنگیرفکا در منطقه میکولایف و یک فروند سوخو-25 را در نزدیکی الکساندروکا در منطقه خارکف سرنگون کردند."
وی افزود: "بیش از 300 ناسیونالست کشته و 11 موتر زرهی، دو راکت‌انداز چندگانه گراد، 10 قبضه توپ صحرایی، 9 وسیله نقلیه ویژه و همچنین 9 انبار صحرایی سلاح‌های موشکی و توپخانه‌ای، مهمات و سوخت منهدم شد."
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала