Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

نفس ها در سینه حبس؛ یک "افغانستان" در انتطار شکست "هند"

© Shibu Premanتیم ملی فوتبال افغانستان
تیم ملی فوتبال افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
عضو شوید
تیم ملی فوتبال افغانستان امروز در دیداری سرنوشت ساز و فوق العاده مهم به مصاف هندوستان خواهد رفت.
به گزارش اسپوتنیک، از ساعت 19:30 امشب، تیم ملی فوتبال افغانستان در دومین دیدارش از گروه D راه یابی به جام ملت های آسیا در شهر کلکته و در وزشکاه سالت لیک به مصاف هند میزبان خواهد رفت.
3 سال و اندی توام با اتفاقات و حاشیه های زیادی به پایان رسید. هم انوش دستگیر، هم فدراسیون فوتبال از همه مهم تر مردم، روزهای پر التهاب زیادی را پشت سر تیم ملی سپری کردند.
انوش دستگیر
شخصی که حالا در لبه پرتگاه قرار دارد. چشم هزاران نفر به او و تیمی است که فردا باید برای شکست هند وارد میدان مسابقه شود. انوش یکی از چهره های خبر ساز در ورزش کشور در طی دسته کم 4 سال گذشته بوده است. انوش با وجودی که در کارنامه اش پیروزی های زیادی دیده نمیشود، اما کماکان مورد اعتماد رهبری فدراسیون فوتبال قرار گرفت و به کارش در جمع شیران خراسان ادامه داد. بدون شک تنها خواسته ای که مردم و اهل فوتبال از او دارند، صعود تیم ملی به جام ملت های آسیا است و در صورتی که این اتفاق رخ ندهد، نشان دهنده این است که او هیچ کارایی در تیم ملی نداشته و یک بار دیگر حرکت 4 ساله ای را ضرب در صفر کرده است.
شکست هنگ کنگ باید فراموش شود
بدون شک در گام نخست شکست آنهم در مقابل تیمی که چندان برتری فاحشی نسبت به افغانستان نداشت، کار شیران خراسان را فوق العاده سخت کرد. این شکست که شاید مستقیم روی اشتباه اویس عزیزی و بخاطر دو گلی مفتی که دریافت کرد، اما نشان داد تیم انوش در مواقع مهم از جمله زمانی که نیاز به گل زدن دارد و باید را به تساوی بکشاند، مشکل دارد. موضوع مهم اینجاست که افغانستان باید این شکست تلخ و شوکه کننده را خیلی زود به دست فراموشی سپرده باشد، زیرا بازگشت با روحیه به مسابقات برای تقابل با هند، بیشتر از هر زمانی دیگری برای تیم انوش مهم است. هر چند از صحبت های فرشاد نور کاپیتان تیم ملی در جریان نشست خبری مشخص بود که تمام تیم این بازی را فراموش کرده و خود را برای تقابل حساس امروز آماده کرده اند.
تغییر دروازه بان
هر چند ترکیب تیم مشخص نیست، اما انتظار میرود تغییراتی در مقایسه با بازی اول در ترکیب تیم ملی ایجاد شود، مخصوصا در خط دروازه. به نظر میرسد اویس عزیزی دیگر نمیتواند دروازه بان شماره اول تیم ملی باشد، زیرا با توجه به اشتباهات فاحشی که او در چند بازی گذشته تیم ملی انجام داده است، دیگر جای ریسک و میدان دادن به او نیست. اشتباه مرگبار او در بازی سال گذشته برابر هند و جایگیری فوق العاده بد او در بازی مقابل هنگ کنگ که باعث اصلی شکست افغانستان شد، میتواند دلایل قانع کننده ای برای تعویض او باشد. انوش دو گزینه دارد، یکی حلال و دیگری فیصل حمیدی دروازه اتک انرژی هرات.
بازی مرگ و زندگی
تنها شانس صعود به جام ملت های آسیا، پیروزی در دو بازی باقی ماده است. افغانستان با 3 یا 4 امتیاز هیچ شانسی برای صعود نخواهد داشت و کسب 6 امتیاز از هند و کمبودیا حتمی است. تیم انوش فردا هیچ چیزی برای از دست دادن ندارد و برای پیروزی و کسب مهم ترین سه امتیاز دوران مربیگری اش در تیم ملی افغانستان باید هر چه در چانته دارد، رو کند. در صورت پیروزی هند در این بازی، شانس هنگ کنگ و هند برای صعود به جام ملت های آسیا زیاد خواهد بود.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала