اخلاقی: طالبان در پنجشیر و اندراب‌ها از خانه ‌های مردم قرارگاه ساخته‌اند

© Photo / facebook account of Ministry of Refugees and Repatriationsنورالرحمن اخلاقی
نورالرحمن اخلاقی - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
عضو شوید
وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان در حکومت پیشین می‌گوید که طالبان خانه‌های مردم را در پنجشیر، اندراب و تخار قرارگاه ساخته‌اند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، نور رحمان اخلاقی، وزیر امور مهاجرین و عودت‌کنندگان در حکومت پیشین می‌گوید که طالبان خانه‌های مردم را در پنجشیر، اندراب و تخار قرارگاه ساخته‌اند.
آقای اخلاقی با نشر رشته توییت‌هایی گفته است که طالبان مردم ملکی را وادار به کوچ‌اجباری می‌کنند و خانه‌های مردم را قرارگاه ساخته‌اند.
او افزوده است که طالبان حتا به خانواده‌های قربانیان اجازه نمی‌دهند که بر عزیزان شان نماز جنازه ادا کنند.
UN Special Rapporteur Richard Bennett - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
بنت: طالبان باید در مورد "شکنجه های دسته جمعی" مردم پنجشیر پاسخگو باشند
اخلاقی با اشاره به این‌که جنگ پنجشیر هم‌واره از سوی طالبان تکذیب می‌شود اضافه کرده است: "سخن‌گویان امارت دروغ بنا نهاده‌اند و همه را کور و کر فکر کرده با دیده‌درایی تمام این همه فجایع و جنایت‌های را که بی‌شرمانه مرتکب می‌شوند، پیوسته ‌‌و طوطی‌وار انکار می‌کنند."
این واکنش وزیر پیشین مهاجرین در حالی مطرح می‌شود که طالبان در ولایت‌های شمالی به‌ویژه پنجشیر دست به جنایات جنگی زده‌اند. از سوی هم طالبان در پنجشیر و بغلان صدها خانواده را کوچ‌اجباری داده‌اند.
در عین حال در این اواخر بازداشت، شکنجه و کُشتن جوانان به اتهام هم‌کاری با جبهه‌ی مقاومت از سوی طالبان افزایش پیدا کرده است؛ اما طالبان جنگ در پنجشیر را متواتر رد کرده‌اند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала