Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان  , 1920
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

از دست‎‌فروشی و کارگری ساختمان تا جانشینی کیلینی در تیم ملی ایتالیا؛ گاتی کیست؟

© REUTERS / PAUL ELLISتیم ملی ایتالیا
تیم ملی ایتالیا - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 12.06.2022
عضو شوید
گاتی مدافع جوان تیم ملی ایتالیا زندگی جالبی را پشت سر گذاشته است.
به گزارش اسپوتنیک، فدریکو گاتی، مدافع جوان ایتالیایی که تا چند سال پیش به دست‌فروشی می‌پرداخت، حالا به مدافع فیکس آتزوری تبدیل شده است و این فرصت را دارد تا از فصل آینده در لیگ قهرمانان اروپا هم به میدان برود.
اواخر پنجره نقل‌وانتقالات زمستانی خبر رسید یوونتوس، فدریکو گاتی، مدافع مرکزی فروزینونه را از تورینو هایجک کرده و این مدافع 23 ساله را با 7 میلیون یورو خریده است.
اگرچه فدریکو گاتی تا پایان فصل، به‌صورت قرضی در فروزینونه ماندنی شد. خیلی از یوونتوسی‌ها در آن زمان فکر می‌کردند احتمالا فدریکو گاتی هم از همان دست خریدهایی است که قرار است در دور باطل انتقال‌های قرضی بیفتد، به‌خصوص این که بعید است یک مدافع ناشناس از سری بی بتواند در ترکیب فصل آینده یوونتوس قرار گیرد اما اینطور نشد.
فدریکو گاتی در فصل 20-2019 یکی از بهترین مدافعان سری بی بود و توانست در 36 بازی، 5 گل برای تیمش به ثمر برساند که این آمار گلزنی برای یک مدافع، بسیار خوب است. قدرت سرزنی بالا به‌خصوص در موقعیت‌های تهاجمی یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌های بازی فدریکو گاتی است.
عملکرد گاتی از چشم روبرتو مانچینی که تصمیم گرفته به جوانان فرصت بیش‌تری دهد، دور نماند و او به تیم ملی دعوت شد. در بازی مهم انگلیس و ایتالیا در هفته سوم لیگ ملت‌های اروپا، مانچینی با تصمیمی شجاعانه فدریکو گاتی از سری بی را فیکس کرد. گاتی در اولین بازی ملی‌اش روبه‌روی ستارگانی چون هری کین، تامی ایبراهام و رحیم استرلینگ بازی کرد و اتفاقا عملکرد خوبی هم به‌نمایش گذاشت.
فدریکو گاتی که حالا در مالکیت یوونتوس است و فرصت بزرگی برای بازی در پرافتخارترین تیم سری آ دارد، تا چند سال پیش فوتبال را "تفریحی" بازی می‌کرد. گاتی پس از پیوستنش به یوونتوس، این بخش جالب از زندگی‌اش را برای گاتزتا دلو اسپورت تعریف کرد:

وقتی نوجوان بودم، پدرم از کار بیکار شد و من مجبور بودم که کمک‌خرج خانواده باشم. تلاش‌هایم را شروع کردم.

ابتدا دست‌فروشی کردم. شاگردی بنّایی را تجربه کردم. سپس وارد حرفه پنجره‌سازی شدم و برای مدتی هم سقف‌ها را تعمیر می‌کردم.

این کار در زمستان‌ها خیلی سرد بود؛ مجبور بودیم در برف هم سقف خانه‌ها را تعمیر کنیم. همه این‌ها سخت بود اما باعث شد سخت‌کوش‌تر شوم و این در فوتبالم هم موثر بود.

پس از شروع کار در سطح پنجم فوتبال ایتالیا به عنوان یک هافبک، گاتی در سال 2018 به تیم وربانیا در سری دی پیوست و سپس راهی پروپاتریا در سری چی شد. در تابستان 2021 او با انتقالی صد هزار یورویی از پروپاتریا به فروزینونه پیوست.
گاتی که حالا یک یوونتوسی است، الگویش را جورجو کیه لینی، کاپیتان پیشین یوونتوس می‌داند و دوست دارد پا جا پای او بگذارد. او پس از عملکرد درخشان مقابل انگلیس به رای اسپورت گفت:

طی چند روز اخیر از خوش‌حالی خوابم نبرد. اشتیاق زیادی برای حضور در این مسابقه داشتم.

من در فصل گذشته در سری بی بازی کردم و مقابل بازیکنانی قرار گرفتم که در لیگ قهرمانان اروپا بازی می‌کنند.

کمی عصبی بودم اما به سبک بازی‌هایم در سطوح پایین ایتالیا به میدان رفتم. به چهره بازیکنی نگاه نکردم، فقط برای دفاع کردن به زمین رفتم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала