سناتور روس بزرگترین شکست مرکل را فاش کرد

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر سناتور روس بزرگترین شکست مرکل را فاش کرد
سناتور روس بزرگترین شکست مرکل را فاش کرد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2022
عضو شوید
سناتور برجسته روسیه نورد استریم 2 را بزرگترین شکست مرکل به خاطر اوکراین دانست.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی پوشکوف سناتور معروف روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت: تعلیق صدور گواهینامه خط لوله گاز نورد استریم 2 به دلیل سیاست آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان در اوکراین بوده و این بزرگترین شکست این سیاستمدار برجسته بوده است.
به گفته یکی از اعضای شورای فدراسیون، نخست وزیر سابق آلمان از حامیان تغییر خشونت آمیز قدرت در کی‌یف بود، او همچنین از مسیر غربی توسعه اوکراین حمایت کرد.
به گفته این سناتور روس، در نتیجه، نورد استریم 2، زاده فکر مرکل، که او به ضرورت و سودمندی آن برای آلمان متقاعد شده بود، قربانی سیاست خود او برای تشویق نیروهای متجاوز در کی‌ف شد. این احتمالاً بزرگترین شکست او بود - از نقطه نظر منافع واقعی و نه دور از ذهن آلمان.
الکسی پوشکوف همچنین ابراز اطمینان کرد که نخست وزیر سابق آلمان مستقیماً مسئول رویدادهای جاری در اوکراین است.
پیشتر گزارش شده بود که آنگلا مرکل در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی فونیکس درباره عدم تمایل به ورود سریع اوکراین به ناتو در سال 2008 توضیح داد. به گفته او، آلمان در سال 2008 یک کشور متفاوت، به شدت در حوزه سیاست داخلی تقسیم شده و با "نفوذ بزرگ الیگارشی ها" بر فرآیندهای داخلی بود.
همزمان با تحریم های غرب علیه روسیه به دلیل به‌رسمیت شناختن استقلال دو منطقه لوهانتسک و دونتسک در شرق اوکراین، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، روند صدور مجوز بهره‌برداری از خط لوله انتقال گاز "نورد استریم 2" را متوقف کرد.
آلمان حدود 25 درصد از انرژی مورد نیاز خود را با گاز طبیعی تامین می‌کند و با توجه به تعطیل شدن تدریجی نیروگاه‌های ذغال سنگ و هسته‌ای در سال‌های آینده اتکا آن به گاز طبیعی افزایش خواهد یافت. در حال حاضر حدود نیمی از گاز طبیعی مورد نیاز آلمان از روسیه تامین می‌شود.
گفتنی است در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد. رئیس جمهور روسیه از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.
از آن زمان کشورهای غربی فشار تحریم‌ها بر روسیه را افزایش داده‌اند و تعدادی از بانک‌ های روسیه را تحریم کرده و تعدادی از مقامات ارشد روسیه را در لیست سیاه قرار داده‌اند و دارایی‌ های آنها را در خارج از کشور مسدود کرده‌اند.
مسکو به صراحت اعلام کرده است که هیچ طرح اشغالگری ندارد و هدف این عملیات حفاظت از غیرنظامیان دونباس در برابر نسل کشی و غیر نظامی کردن و نازی زدایی در اوکراین است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала