بازداشت صدها تن در هند در اعتراضات علیه اهانت به پیامبر اسلام

© Sputnik / Алексей Даничевبیرق هند
بیرق هند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2022
عضو شوید
بیش از 400 نفر را پلیس هند در مناطق مختلف این کشور در ارتباط با اعتراضات گسترده پس از اهانت مقام هندی به پیامبر اسلام بازداشت کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، تظاهرات گسترده در هند پس از اقامه نماز جمعه در مساجد این کشور آغاز شد و پس از آن مردم به خیابان ها ریختند و با مقامات امنیتی در تعدادی از ایالت ها درگیر شدند و خواستار دستگیری عاملان اهانت به پیامبر اسلام شدند.
پلیس گزارش داد که بیش از 300 نفر در هشت منطقه در اوتار پرادش و حدود 100 نفر در دو منطقه در بنگال غربی بازداشت شده اند، این در حالی است که پلیس در رانچی مرکز ایالت جارکند 25 مورد تحقیقات درباره "هزاران نفر دخیل" در درگیری هایی که منجر به کشته شدن دو تن شد را آغاز کرده است. همچنین 13 پرونده توسط مقامات ایالت اوتار پرادش در ارتباط با ناآرامی ها به ثبت رسیده است.
عمران خان از جامعه جهانی خواست تا به اعتراضات در هند توجه کنند - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 26.02.2020
عمران خان از جامعه جهانی خواست تا به اعتراضات در هند توجه کنند
پیش از این نیپور شارما، سخنگوی حزب حاکم بهاراتیا جاناتا در هند در یک برنامه تلویزیونی اظهارات اهانت آمیزی را درباره پیامبر اسلام مطرح کرد. سخنان او منجر به خشم و اعتراض کشورهای اسلامی از جمله ایران، عربستان سعودی و امارات متحده عربی شد و تعدادی از این کشورها سفرای هند را احضار و اعتراض خود را نسبت به اظهارات مطرح شده ابراز کردند. نیپور شارما به دلیل مطرح کردن این اظهارات از سمت خود برکنار ش
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала