وزیر پیشین حج و اوقاف به کابل بازگشت

© @https://twitter.com وزیر پیشین حج و اوقاف
وزیر پیشین حج و اوقاف  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 13.06.2022
عضو شوید
محمد صدیق چکری وزیر پیشین حج که چندین سال پیش به دلیل اتهام اختلاس در روند حج از کشور فرار کرده بود، به تلاش طالبان دوباره به کابل برگشته است.
طالبان می‌گویند که محمد صدیق چکری؛ وزیر پیشین حج و اوقاف به کابل بازگشته‌است. آقای چکری داماد برهان‌الدین ربانی است و در زمان تصدی وزارت حج و اوقاف متهم به اختلاس گسترده شد و به بریتانیا گریخت.
کمیسیون تماس با شخصیت‌های افغان، حکومت سرپرست طالبان اعلام کرده که صدیق چکری امروز دوشنبه (23 جوزا) به تلاش این کمیسیون دوباره به کشور برگشته است.

او پس از بازگشت به کابل در اظهارات خود گفت که بازگشتش به کشور به مثابه به دست آوردن تمام دنیا است.

چکری افزوده که زندان کشور بهتر از قصرهای خارج است.

محمد صدیق چکری در زمان حکومت حامد کرزی وزیر حج و اوقاف بود.

او به اتهام اختلاس در روند انتقال حجاج به عربستان، زیر پیگرد قرار داشت؛ اما موفق شد از کشور فرار کند.

چکری امروز نیز هنگام ورود به کشور در صحبت با رسانه‌ها به این مساله اشاره کرد.

او گفت که در زمان ماموریتش از سوی آمریکایی‌ها مورد توطئه قرار گرفت و از سوی داره امنیت ملی پیشین زیر تعقیب قرار داشت؛ بناً مجبور شده بود کشور را ترک کند.
پیش از این نیز شماری از مقامات حکومت پیشین در نتیجه توافق با طالبان به کشور بازگشته‌اند.
دولت وزیری؛ معاون سخنگوی سابق وزارت دفاع، فاروق وردک؛ وزیر پیشین معارف و امان‌الله غالب؛ رییس پیشین شرکت برق از جمله افرادی ‌اند که در دو هفته اخیر به کابل برگشته‌اند.
آقای وزیری پیش از این در دولت کمونیستی نیز کار کرده، فاروق وردک و امان‌الله غالب هم متهم به اختلاس میلیون‌ها دالر هستند. به همین دلیل بازگشت این افراد، انتقادهای گسترده‌ای را به همراه داشته و منتقدان گفته‌اند که طالبان مفسدان را پناه می‌دهند و بی‌اعتنا به شعارهای‌شان درباره تامین عدالت، تطبیق شریعت و مبارزه با فساد، صرفا در پی کسب مشروعیت سیاسی هستند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала