امریکا: واشنگتن می داند که کوریای شمالی برای آزمایش اتمی آماده می شود

© Sputnik / Russian Foreign Ministry /  مراجعه به بانک تصاویر Государственный секретарь США Энтони Блинкен во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым на полях Арктического совета в Рейкьявике
Государственный секретарь США Энтони Блинкен во время встречи с министром иностранных дел РФ Сергеем Лавровым на полях Арктического совета в Рейкьявике - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2022
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا تاکید دارد که از آمادگی کوریای شمالی برای آزمایش اتمی آگاه است.
به گزارش اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا گفت: ایالات متحده آگاه است که کوریای شمالی برای آزمایش‌های اتمی آماده شده است و در حال مذاکره با متحدان برای پاسخ، از جمله تعدیل حضور نظامی خود در منطقه است.
وی پس از دیدار با پارک چین، وزیر امور خارجه کوریای جنوبی در واشنگتن گفت: ما می دانیم که کوریای شمالی برای چنین آزمایشی آماده شده است. ما این موضوع را بسیار هوشیارانه دنبال می کنیم. ما در تماس بسیار نزدیک با متحدان و شرکای نزدیک خود، از جمهوری کره جنوبی و جاپان، و دیگران هستیم تا برای هر سناریویی آماده باشند.
کیم جونگ اون خواستار دفاع ملی قوی‌تر برای کوریای شمالی شد - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
کیم جونگ اون خواستار دفاع ملی قوی‌تر برای کوریای شمالی شد
بلینکن در ادامه افزود: آزمایش‌های اتمی کوریای شمالی برای منطقه خطرناک و بی‌ثبات‌کننده خواهد بود.
وی گفت: "ما آماده‌ایم تا تعدیل‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت را برای حضور نظامی خود انجام دهیم".
وزیر امور خارجه امریکا انجام احتمالی هفتمین آزمایش اتمی کوریای شمالی را "رویداد خطرناک و بی ثبات کننده برای منطقه" خواند که بسیاری از قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل را نقض می کند. بلینکن از کوریای شمالی خواست از چنین اقداماتی خودداری کند و به پیشنهاد بازگشت بدون پیش شرط به میز مذاکره پاسخ مثبت دهد.
وی گفت: من قبلاً گفته ام و اکنون نیز تکرار می کنم که ما هیچ گونه قصد خصمانه ای نسبت به کوریای شمالی نداریم.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала