پوتین با تخصیص یک محموله فوری غلات به افغانستان موافقت کرد

© Sputnik / Михаил Климентьев /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ В. Путин провел совещание о текущей ситуации в нефтегазовом секторе
Президент РФ В. Путин провел совещание о текущей ситуации в нефтегазовом секторе - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2022
عضو شوید
وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد، که رئیس جمهور این کشور با تخصیص یک محموله فوری غلات به افغانستان در صورت لزوم موافقت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه امروز سه شنبه اعلام کرد، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، با تخصیص یک دسته غلات فوری به افغانستان در صورت لزوم موافقت کرد.
ضمیر کابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان، رئیس اداره دوم آسیا در وزارت خارجه روسیه گفت، که ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، در صورت لزوم، در اصل با تخصیص مقدار مشخصی غلات به افغانستان موافقت کرد.
او افزود: "کمیسیون بین بخشی، به دنبال نتایج کار خود در افغانستان، نظرات خود را به رئیس جمهور گزارش داد. و ولادیمیر ولادیمیرویچ اصولاً چراغ سبز نشان داد، که در صورت لزوم مقدار معینی غله را با در نظر گرفتن برداشت خوب مورد انتظار روسیه در افغانستان اختصاص دهد. حجم چنین کمک ها را دولت روسیه در یک موقعیت خاص تعیین می کند".
به گفته وی، "وضعیت اقتصادی در افغانستان وخیم است و "ممکن است تابستان امسال بدتر شود، زیرا زمستان سال گذشته چندان برفی نبود و چشم انداز برداشت ناامید کننده است".
کابلوف افزود: ""بر پایه برخی تخمین ها، افغانستان ممکن است تا 30 درصد از حجم معمول، اول از همه، غلات را نگیرد. صبر کنیم و ببینیم. در افغانستان سالی دو محصول غلات برداشت می شود، حالا اولین برداشت خواهد بود. این نشان دهنده حجم برداشت خواهد بود".
یادآوری می کنیم، که در 15 اگوست سال گذشته گروه طالبان بر افغانستان تسلط پیدا کردند و پس از آن بیکاری تا 90 درصد افزایش پیدا کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала