کارشناس ترک: غرب خواهان جنگ بین آنکارا و آتن است

© Sputnik / Vladimir Fedorenko /  مراجعه به بانک تصاویر Одеон Герода Аттического - древнегреческий театр, расположенный на южном склоне Афинского Акрополя
Одеон Герода Аттического - древнегреческий театр, расположенный на южном склоне Афинского Акрополя - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2022
عضو شوید
کارشناس ترکی می گوید که غرب خواهان جنگ بین آنکارا و آتن است.
به گزارش اسپوتنیک جاشکن باشبوگ، کارشناس بازنشسته ترکیه در امور تروریسم و ​​امنیت، گفت: غرب که یک "تله" اوکراینی برای روسیه راه انداخت، اکنون "تله" یونانی دیگری را برای ترکیه به راه انداخته است.
روابط یونان و ترکیه در سال های اخیر به دلیل اختلافات ارضی به شدت بدتر شده است. دو کشور نمی توانند در مورد مناطق دریایی به توافق برسند.
رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پایان ماه می با اشاره به اظهارات وی در مورد آنکارا در جریان سفر رئیس دولت به ایالات متحده، اعلام کرد که از گفت‌وگو با کیریاکوس میتسوتاکیس، نخست‌وزیر یونان خودداری می‌کند.
روز گذشته رهبر ترکیه از یونان خواست جزایر دریای اژه را غیرنظامی کند و اهداف اعلام شده از استقرار پایگاه های آمریکایی در یونان را زیر سوال برد.
وی افزود: امروز شاهد هستیم که چگونه ترکیه در حال تبدیل شدن به کشوری برای غرب جمعی است که از یک سو باید با احتیاط عمل کرد و از سوی دیگر تا آنجا که ممکن است با تحریم ها آن را از پا درآورد. این منبع گفت: "تله" قبلاً برای روسیه ایجاد شده بود، اکنون یک تله دیگر وارد عمل شده است. "تله" یونانی است، اما برای ترکیه.
به گفته این کارشناس، هدف جلوگیری از اجرای ایدئولوژی ترکیه است.
Греческий флаг развевается на фоне Парфенона в Афинах - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 11.06.2022
یونان برای مقابله با هرگونه اقدام ترکیه آماده‌ است
کارشناس گفت: "بازی مکارانه ایالات متحده در اوکراین با هدف کشاندن روسیه به دام بود. در نتیجه، خود اوکراین بیشترین آسیب را از این موضوع متحمل شد. شما باید بدانید که در چنین بازی های سیاسی همیشه یک برنده وجود دارد.
به عقیده این کارشناس، آمریکا در این مورد دست دارد و افزود که اکنون آمریکایی ها بازی مشابهی را با ترکیه آغاز کرده اند و از یونان برای این منظور استفاده می کنند.
واشنگتن با استفاده از روش تحریک آمیز سعی دارد آنکارا و آتن را تحت فشار قرار دهد. هدف اصلی جنگ دیگری است که ایالات متحده دوباره به عنوان قهرمانان عدالت عمل خواهند کرد. بدترین چیز در این مورد این است که ترکیه با اطلاع از این طرح ها مجبور است محتاطانه عمل کند.
با این حال آنکارا با تمام قابلیت های لازم، هیچ جنگی را آغاز نمی کند و رهبری ترکیه منتظر ورود سیاستمداران عاقل به عرصه سیاسی یونان خواهند ماند."
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала