آمریکا: در حادثه سقوط مردم از هواپیمای C-17 هنگام خروج از کابل خدمه هواپیما مقصر نبود

© AFP 2023 / Wakil KohsarАфганцы сидят в дверях самолета в аэропорту Кабула
Афганцы сидят в дверях самолета в аэропорту Кабула  - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2022
عضو شوید
نیروی هوایی ایالات متحده اعلام کرد که خدمه هواپیمای نظامی آمریکایی C-17 که هنگام پرواز از کابل در آگست سال 2021 چند تن از آن فروافتادند "به شیوه ای مناسب" عمل کرده بودند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه پولیتیکو با استناد از بیانیه‌ی "ان استفانیوک" نماینده نیروی هوایی آمریکا در گزارشی نوشته است که خدمه هواپیمای نظامی C-17 آمریکا که در ماه آگست سال گذشته، چند تن در تلاش برای فرار از کابل از آن سقوط کرده بودند، تصمیم درستی گرفته بودند که هر چه زودتر فرودگاه را ترک کنند.
استفانیوک گفت: "خدمه در تصمیم خود برای پرواز هرچه زودتر به درستی عمل کردند و در مواجهه با وضعیت امنیتی بی سابقه و به سرعت رو به وخامت، قضاوت خوبی نشان دادند."
بر اساس بیانیه نیروی هوایی، "خدمه C-17 در مواجهه با وضعیت امنیتی وخیم در اطراف هواپیما، تصمیم گرفتند تا فرودگاه را در اسرع وقت ترک کنند.
وی افزود که مهارت اعضای خدمه امنیت آنها و ایمنی هواپیما را تضمین کرد.
در آگست 2021، پس از به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، ویدئوهایی در شبکه های اجتماعی پخش شد که در آن مردم به هواپیمای در حال پرواز از فرودگاه کابل چسبیده و بر شاسی آن آویزان بودند. نیروی هوایی ایالات متحده سپس گفت که این حوادث را بررسی خواهد کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала