افشای خانه های مجلل و "میلیون دالری" اشرف غنی و دیگر مقاماتش در امارات و سایر کشورها

© Hamdullah Mohib twitter محب: بازگشت اشرف غنی خبرپراکنی است
محب: بازگشت اشرف غنی خبرپراکنی است - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 14.06.2022
عضو شوید
بررسی‌های وال استریت ژورنال نشان می‌دهد که برخی مقامات بلندپایه در حکومت اشرف‌غنی اکنون در عمارت‌های مجلل در امتداد سواحل کالیفرنیا، شهرهای بزرگ اروپایی، امارات متحده عربی و ترکیه زندگی می‌کنند.
به گزارش اسپوتنیک، روزنامه وال استریت ژورنال گزارش داد که رئیس‌جمهوری پیشین افغانستان و برخی از وزرای کابینه‌اش در خانه‌های تجملی در آمریکا، امارات و ترکیه - که در زمان جنگ خریداری شده - زندگی می‌کنند.
در این گزارش، زندگی مقام‌های ارشد حکومت اشرف غنی و رهبران سیاسی افغانستان که اکنون در عمارت‌های بزرگ در سواحل کالیفرنیا، امارات متحده‌ عربی، ترکیه و شهرهای بزرگ اروپایی زنده‌گی می‌کنند، فاش شده است.

بر بنیاد گزارش، برخی از مقام‌های دولت پیشین افغانستان، پیش‌ از سقوط کابل نیز دارای تابعیت و دارایی‌هایی در بیرون از افغانستان بودند که امکان زند‌گی راحت‎‌تر را در بیرون از کشور برای‎‌شان فراهم می‌کرد.

این گزارش افزوده که برخی دیگر از این مقام‌ها جایداد‎های جدید خریداری کرده و خانواده‌های خود را با شتاب‌ گرفتن سقوط افغانستان به دست طالبان، به خارج از کشور منتقل کرده‌اند.

اکنون با تسلط طالبان بر افغانستان، بسیاری از آن‌ها ادعا می‎‌کنند که به دلیل ترس‌ از انتقام‌گیری از سوی طالبان، کشور را ترک کرده‌اند.

در این گزارش آمده‌ است که حمدالله محب، نزدیک‌ترین متحد اشرف غنی و مشاور امنیت ملی او، خانواده‌اش را پیش از سقوط با حمایت مالی امارات متحده‌ عربی به هتل شانگری‌لا در ابوظبی انتقال داده بود.

براساس اسناد، خانواده‌ او بعداً به یک خانه‌ چهارخوابه در فلوریدا، در خلیجی جذاب با درختان خرما نقل مکان کرد.

بر پایه سوابق عمومی، همسر وی مالک یک سرمایه‌گذاری کوچک در شمال‌شرقی واشنگتن دی‌سی است. محب به وال استریت ژورنال گفته‌ است که در هیچ‌ جای دنیا ملکی به نام خود ندارد.

وال استریت ژورنال گزارش داده‌ است که اسناد املاک و شرکت‌های ایالات متحده نشان می‌دهد که اکلیل حکیمی، وزیر مالیه پیشین افغانستان و متحد قدیمی اشرف غنی، هم در مدت زمان وزارت و هم پس از ترک آن در سال ۲۰۱۸، دست‌کم ده جایداد در کالیفرنیای امریکا خریداری کرده است.

این گزارش افزوده، خالد پاینده، آخرین وزیر مالیه‌ اشرف غنی، دارای دو جایداد شخصی در نزدیکی واشنگتن دی‌سی است که یکی از آن‌ها با پول نقد خریداری شده است.

شرکت املاک زیلو در امریکا خاطرنشان کرده‌ است که ارزش این جایدادها بیش از یک میلیون دالر است.

وال استریت ژورنال گزارش داده‌ است که عطامحمد نور، والی پیشین بلخ، پس‌ از فرار از افغانستان به خانه‌ شخصی‌اش در محله‌ گران‌قیمت دبی معروف به نخل نقل مکان کرده‌ است.

در این گزارش آمده است که بلند‎پایه‎‌ترین مقام سابق افغانستان، معاون رییس جمهور، عبدالرشید دوستم، اکنون در ترکیه زنده‌گی می‎‌کند، در حالی که مصطفا مستور، وزیر اقتصاد غنی، مالک یک آپارتمان در دبی است.ت در 24 فبروری، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در یک سخنرانی تلویزیونی، آغاز عملیات نظامی ویژه برای دفاع از جمهوری های دونباس را که در اوایل همان هفته رسماً به رسمیت شناخته شده بود، اعلام کرد.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала