ارزیابی مرکز گامالی از اثربخشی میزان واکسین "اسپوتنیک وی" در برابر سویه امیکرون

© Sputnik / Viktor Tolochko /  مراجعه به بانک تصاویر Медицинский работник минской поликлиники проводит вакцинацию добровольцев от COVID-19 российским препаратом "Спутник V"
Медицинский работник минской поликлиники проводит вакцинацию добровольцев от COVID-19 российским препаратом Спутник V - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2022
عضو شوید
مرکز تحقیقات اپیدمیولوژی و میکرو بیولوژی گامالی اثربخشی واکسین "اسپوتنیک وی" در برابر سویه امیکرون را 97 درصد اعلام کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، براساس گزارش این مرکز، اثربخشی واکسین "اسپوتنیک وی" در برابر بستری شدن فرد مبتلا به سویه امیکرون در شفاخانه، در صورت واکسین شدن مجدد با "اسپوتنیک وی" و دریافت دوز تقویتی با "اسپوتنیک لایت"، 97 درصد است.
این مطالعه توسط تیمی از دانشمندان روس شامل نمایندگان شفاخانه بالینی مسکو و مرکز گامالی انجام شد.
در بیانیه این مرکز آمده است: با توجه به نتایج به‌دست‌آمده، اثربخشی واکسین «اسپوتنیک وی» در برابر انواع بستری شدن در شفاخانه پس از ابتلا به سویه امیکرون، در هنگام تقویت با «اسپوتنیک لایت» یا واکسیناسیون مجدد با «اسپوتنیک وی»، 97 درصد و اثربخشی در برابر موارد بحرانی 99.4 درصد است.
مرکز گامالی افزود: اثربخشی در برابر انواع بستری پس از دریافت حداقل یک دوز از واکسین 85.9 درصدبود.
واکسین کرونای "اسپوتنیک وی" در 71 کشور با جمعیت کلی 4 میلیارد نفر تایید شده است که بیش از 50 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهد. اسپوتنیک وی از نظر تعداد تاییدیه های دریافت شده توسط تنظیم کننده های دولتی در رتبه دوم جهان قرار دارد. مرکز سرمایه گذاری مستقیم روسیه و مرکز تحقیقات گامالی در گزارشی اعلام کردند، کارآیی این واکسین بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های 3.8 میلیون نفر از واکسینه شده ها، 97.6 درصد می باشد که بالاتر از داده‌هایی است که قبلاً توسط مجله طبی The Lancet (91.6 درصد) منتشر کرده بود بود. به گزارش مرکز سرمایه گذاری مستقیم روسیه، داده‌های مربوط به استفاده از این واکسین در تعدادی از کشورها نشان می‌دهد که اسپوتنیک وی یکی از ایمن‌ترین و مؤثرترین واکسین‌ها در برابر ویروس کرونا است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала