ایران در آستانه پرتاب موشک بالستیک به فضاست

© @https://twitter.com ایران در آستانه پرتاب موشک بالستیک به فضاست
ایران در آستانه پرتاب موشک بالستیک به فضاست - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2022
عضو شوید
رسانه های بین المللی گزارش داده‌اند که ظاهراً ایران قصد دارد از پایگاه فضایی امام خمینی در ولایت سمنان این کشور پرتاب یک موشک بالستیک به فضا را انجام دهد.
به گزارش اسپوتنیک، در حالی که مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گفت‌وگو‌کننده‌گان غربی به بن‌بست رسیده است، گفته می‌شود که ایران برای یک پرتاب یک موشک بالستیک به فضا آماده می‌شود.
آسوشیتدپرس روز سه‌شنبه، ۱۴ جون، در گزارشی اعلام کرد که تصاویر ماهواره‌ای برداشته‌شده از سوی شرکت فناوری مکسار، مکان احتمالی این پرتاب را مشخص کرده‌ است.
آمریکا این اقدام ایران را خطرناک و تحریک‌آمیز بیان کرده و مسوولیت تشدید تنش‌های هسته‌ای ایران را بر دوش دولت این کشور گذاشته است.
ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده آمریکا گفته که ایران همواره در حال افزایش تنش است و اقدامات تحریک‌کننده انجام می‌دهد، در حالی که امریکا بارها از روش‌های مختلف استفاده کرده تا به کاهش تنش‌ها منجر شود.
ظاهراً ایران پرتاب موشک‌های بالستیک را با هدف قراردادن ماهواره در جو زمین انجام می‌دهد؛ اما آمریکا معتقد است که پرتاب موشک بالستیک نقض‌کننده قطع‌نامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
ارزیابی تهدید سال 2022 نهادهای امنیتی ایالات متحده که در ماه مارچ منتشر شد، در نتیجه‌گیری خود می‌گوید که موشک‌های بالستیک ماهواره‌بر ایران مدت زمان دستیابی این کشور به موشک‌های بالستیک قاره‌پیمای اتمی را کاهش می‌دهد، چرا که هر دو موشک از یک فناوری استفاده می‌کنند.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала