یونس مهمند: با روسیه در مورد تعیین معافیت گمرکی برای کالا های افغانستان گفتگو خواهیم کرد

© Sputnik / Pavel Bednyakov /  مراجعه به بانک تصاویر Представитель талибов (движение "Талибан" находится под санкциями ООН за террористическую деятельность) - заместитель главы торгово-промышленной палаты Афганистана Мохаммадюнис Хоссейн на XXV Петербургском международном экономическом форуме
Представитель талибов (движение Талибан находится под санкциями ООН за террористическую деятельность) - заместитель главы торгово-промышленной палаты Афганистана Мохаммадюнис Хоссейн на XXV Петербургском международном экономическом форуме - اسپوتنیک افغانستان  , 1920, 15.06.2022
عضو شوید
روسیه در نظر دارد با هدف حمایت از توسعه صادرات، کالاهای افغانستان را در آینده نزدیک از پرداخت تعرفه گمرکی معاف کند.
به گزارش اسپوتنیک، محمد یونس مهمند معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان در حاشیه مجمع بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ گفت که افغانستان در حال مذاکره با روسیه در مورد ایجاد تجارت معاف از گمرک برای صادرات مواد معدنی و میوه است.
معاون اول هیات مدیره اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستان گفت: "چندی قبل تاجران روسیه به افغانستان آمدند، اکنون ما در حال مذاکره برای صادرات گندم، شیشه و الوار هستیم. همچنین می‌خواهیم موضوع معافیت گمرکی را با دولت روسیه برای صادرات میوه‌های خشک و تازه و همچنین مواد معدنی افغانستان را بررسی کنیم".
گفتنی است پیش ازاین گزارش شد که روسیه در نظر دارد با هدف حمایت از توسعه صادرات، کالاهای افغانستان را در آینده نزدیک از پرداخت تعرفه گمرکی معاف کند.
سبزیجات، کشمش، بادام و چهارمغز از مهم ترین محصولات صادراتی افغانستان به روسیه است.
اتاق کشاورزی افغانستان نیز گفته است که معافیت بر میوه و سبزی کشور در افزایش صادرات به روسیه نقش بنیادی داشته و بر رونق صادرات آن در کشورهای دیگر به خصوص روسیه را افزایش می‌دهد.
پیش از این به دلیل وضع تعرفه گمرکی سنگین ، افغانستان قادر به صادرات به این کشور نبوده است.
نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала